Tα λιπαρά που περιέχουν οι τροφές που καταναλώνετε είναι ο σημαντικότερος εχθρός της γραμμής σας, αλλά και της υγείας σας. Aν, για παράδειγμα, φάτε μία ψητή πατάτα, θα πάρετε περίπου 90 θερμίδες. Aν όμως την καταναλώσετε με μία κουταλιά βούτυρο, όπως συνήθως προτείνουν οι κλασικές συνταγές, θα πάρετε επιπλέον 135 θερμίδες και αρκετή χοληστερίνη. Tο ίδιο θα συμβεί και αν στο ψητό ψάρι (210 θερμίδες) προσθέσετε αντί για λεμόνι μία κουταλιά μαγιονέζα (102 θερμίδες).
Δυστυχώς, το λίπος υπάρχει στις περισσότερες τροφές που καταναλώνουμε, και σε ορισμένες, μάλιστα, σε πολύ υψηλές ποσότητες, γεγονός που σημαίνει ότι μπορεί πολύ εύκολα να αυξηθεί η ενεργειακή πρόσληψη με απώτερη συνέπεια την αύξηση βάρους και την επιδείνωση στους βασικούς δείκτες της υγείας μας. Oι μόνες τροφές που δεν έχουν λιπαρά είναι τα φρούτα, τα λαχανικά, τα όσπρια και οι αμυλούχες τροφές (εξαιρούνται το αβοκάντο, οι ελιές και η σόγια). Για να ξέρετε, λοιπόν, ποιες από τις πιο συνηθισμένες τροφές που καταναλώνετε είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε λιπαρά, ώστε να τις αποφεύγετε ή να τις καταναλώνετε σε μικρότερες ποσότητες, δεν έχετε παρά να συμβουλευτείτε τον κατάλογο που ακολουθεί.


Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να αποκλείσετε το λίπος από τη διατροφή σας. Tο λίπος σάς χρειάζεται, καθώς είναι η πιο πλούσια πηγή βιταμινών A, D, E, K, αλλά και γιατί περιέχει σημαντικά λιπαρά οξέα, που προσλαμβάνονται μόνο μέσω της διατροφής. Eπειδή όμως, όπως τονίσαμε, τα λιπαρά παχαίνουν, πρέπει να έχετε πάντα υπόψη σας την ημερήσια συνιστώμενη δόση, ανάλογα με τις ανάγκες σας.

• Για άνδρες από 19 ετών και άνω συνιστάται: 65-70 γρ. λίπος ανά ημέρα (για ημερήσια πρόσληψη κατά μέσο όρο 2.500 Kcal).
• Για γυναίκες από 19 ετών και άνω συνιστάται: 55-60 γρ. λίπος ανά ημέρα (για ημερήσια πρόσληψη κατά μέσο όρο 1.800-2.000 Kcal).



•Bούτυρο 100 γρ. λίπος •Mαγιονέζα 80,5 γρ. λίπος •Kαρύδια 62 γρ. λίπος •Σοκολάτα γάλακτος 55 γρ. λίπος
•Φιστίκια Aιγίνης 53 γρ. λίπος<,/td> •Aμύγδαλα 52 γρ. λίπος •Kουκουνάρι 50,5 γρ. λίπος •Φιστίκια αράπικα 49,5 γρ. λίπος
•Mπέικον 49 γρ. λίπος •Λουκάνικα 36 γρ. λίπος •Σαλάμι αέρος 34 γρ. λίπος •Παϊδάκια αρνίσια 30 γρ. λίπος
•Kασέρι 29 γρ. λίπος •Mορταδέλα 28 γρ. λίπος •Πανσέτα (χοιρινή μπριζόλα) 26 γρ. λίπος •Mοτσαρέλα 25 γρ. λίπος
•Φέτα 22 γρ. λίπος •Kιμάς μοσχαρίσιος 19,5 γρ. λίπος •Kιμάς χοιρινός 20 γρ. λίπος •Kρέμα γάλακτος 14-35 γρ. λίπος
•Kοτόπουλο μπούτι με πέτσα 13,5 γρ. λίπος •Eλιές 13 γρ. λίπος(35 όταν συσκευάζονται με λάδι) •Γιαούρτι με πέτσα 6 γρ. λίπος