Πολλές φορές, μπορεί να είναι δύσκολο να ακολουθήσετε μια ρουτίνα άσκησης για ποικίλους λόγους: μπορεί οι καθημερινές υποχρεώσεις να μειώνουν την ενέργειά σας, ίσως πάλι να έχετε βαρεθεί τη ρουτίνα σας ή να αποφασίσατε να πάρετε μια μέρα «ρεπό» από την άθληση και η μέρα να έγινε, εβδομάδα και η εβδομάδα, μήνες.. αδράνειας.

Πώς θα επανέλθετε δυναμικά στο «παιχνίδι»;

10 tips που θα σας επαναφέρουν στην υγιεινή σας αθλητική ρουτίνα

#1 Θέστε στόχους

Ο καθορισμός στόχων σε σχέση με τη φυσική σας κατάσταση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να παρακινήσετε τον εαυτό σας να αθληθεί. Καταγράψτε τους στόχους σας και φροντίστε να είναι ει δυνατόν συγκεκριμένοι, αναλόγως με τις ανάγκες και τις ικανότητές σας. Δημιουργήστε παράλληλα ένα χρονοδιάγραμμα ώστε να καταφέρετε να παραμείνετε πιο συγκεντρωμένοι στην επίτευξη αυτών.

#2 Προγραμματίστε με ρεαλισμό

Πολλές φορές, χάνουμε το κίνητρό μας όταν οι στόχοι που βάζουμε είναι «μεγάλοι» εξαρχής. Εάν για παράδειγμα είστε αρχάριοι στο τρέξιμο, αλλά ο στόχος σας είναι να τρέξετε στον μαραθώνιο μέσα σε δύο μήνες, καταλαβαίνετε πως θα ήταν πολύ δύσκολο να το πετύχετε. Αντ’ αυτού, προπονηθείτε αρχικά για κάτι λιγότερο «μεγαλεπήβολο» και σταδιακά θα διαπιστώσετε πως θα καταφέρνετε όλο και περισσότερα.

#3 Επαναφέρετε τη διασκέδαση στην προπόνησή σας

Πάρτε παράδειγμα από τα παιδιά. Τα παιδιά παίζουν, τρέχουν, κάνουν ποδήλατο και χωρίς να το πολυσκεφτούν, «χτίζουν» μυς!

Καθώς μεγαλώνουμε, μπορεί να σκεφτόμαστε την άσκηση ως μια αγγαρεία κι αυτό οδηγεί σε έλλειψη κινήτρων. Απαλλαχθείτε από τις δραστηριότητες που δεν σας αρέσουν και βρείτε εκείνο που σας ταιριάζει και σας αρέσει πραγματικά.

#4 Αθληθείτε «οικογενειακώς»

Γιατί δεν προσκαλείτε ένα μέλος της οικογένειάς σας ή έναν φίλο να γυμναστείτε παρέα; Έτσι, το κίνητρο σας θα ανανεωθεί ενώ παράλληλα ο δεσμός μεταξύ σας θα ενδυναμωθεί.

#5 Γίνετε μέλος μιας ομάδας

Εάν είστε από τους ανθρώπους που σας αρέσει να αθλείστε ομαδικά, σκεφτείτε να συμμετάσχετε σε μια ομάδα. Υπάρχουν φυσικά πολλά αθλήματα από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε πέραν των κλασικών που έχετε κατά νου, όπως το τρέξιμο και η ποδηλασία.

#6 Αναθεωρήστε τον τρόπο προσέγγισης της άθλησης

Εάν χάλασε ξαφνικά το αυτοκίνητο ή «τρέχετε» για να προλάβετε ένα deadline στη δουλειά και ο χρόνος για άθληση πραγματικά νιώθετε πως δεν περισσεύει,  δεν είναι ανάγκη να παρατήσετε τελείως τη γυμναστική. Προσαρμόστε τον καθημερινό προπονητικό σας στόχο και μην ξεχνάτε πως ακόμη και οι πολύ σύντομες ρουτίνες άσκησης, είναι εξαιρετικά ωφέλιμες για την υγεία και την ευεξία σας.

#7 Επιβραβεύστε τον εαυτό σας

Η επίτευξη ενός «μικρού» στόχου είναι κάτι για το οποίο πρέπει να είστε υπερήφανοι.

Αφιερώστε χρόνο όχι μόνο στο να εκτιμήσετε τις προσπάθειές σας αλλά στο να επιβραβεύσετε τον εαυτό σας με όποιο τρόπο προσωπικά σας ευχαριστεί. Το αξίζετε και σίγουρα η επιβράβευση θα σας παρακινήσει να φτάσετε στον επόμενο στόχο σας.

#8 Επωφεληθείτε από τις αγχολυτικές ιδιότητες της άσκησης

Η άσκηση είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αποκτήσετε φόρμα, αλλά και για να ανακουφιστείτε από το άγχος.

Η σωματική δραστηριότητα απελευθερώνει ενδορφίνες που τονώνουν τη διάθεση και μειώνουν το άγχος. Περίπου 20 λεπτά αερόβιας δραστηριότητας, έξι με επτά ημέρες την εβδομάδα μπορούν να σας βοηθήσουν να ελέγξετε τα επίπεδα του στρες.

Η γιόγκα είναι άλλος ένας τρόπος για να ανακουφιστείτε από το άγχος και να χαλαρώσετε σώμα και νου.

#9 Αλλάξτε τη ρουτίνα σας

Σε γενικές γραμμές, συνίσταται να αλλάζετε τη ρουτίνα σας κάθε έξι εβδομάδες.

Εάν χρειάζεστε λίγη έμπνευση για να βρείτε την επόμενη ρουτίνα γυμναστικής σας, υπάρχουν πολλές εφαρμογές που θα σας βοηθήσουν να ανακαλύψετε κάτι καινούργιο.

#10 Πάρτε «ρεπό»

Ξεπεράστε τις ενοχές και πάρτε όσο χρόνο χαλάρωσης και ξεκούρασης έχετε ανάγκη. Είτε το πιστεύετε είτε όχι, αυτός είναι άλλος ένας σίγουρος τρόπος για να «αναζωπυρώσετε» την προπονητική σας ρουτίνα.

Ακολουθήστε το στο Google News