Η διεθνής οικονομία βρίσκεται στο κατώφλι μιας νέας εποχής, καθώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) επηρεάζει ολοένα και περισσότερο την εμπειρία των εορταστικών αγορών.

Τα chatbots γίνονται καθημερινά πιο δημοφιλή, προσφέροντας στους καταναλωτές νέους τρόπους εύρεσης δώρων, σύγκρισης τιμών και εντοπισμού προσφορών.

Το αποτέλεσμα είναι μια εντελώς διαφορετική δυναμική τόσο για όσους αναζητούν ευκαιρίες και καλές τιμές όσο και για τους ίδιους τους λιανοπωλητές.

Η AI στο κέντρο της εορταστικής περιόδου

Η φετινή σεζόν αποτελεί την πρώτη περίοδο διακοπών όπου η τεχνητή νοημοσύνη διαδραματίζει κεντρικό ρόλο.

Παρότι τα άμεσα στοιχεία δαπανών που σχετίζονται με την AI παραμένουν περιορισμένα, οι προβλέψεις είναι εντυπωσιακές: Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να οδηγήσει το 21% των παγκόσμιων παραγγελιών των διακοπών, φτάνοντας τις πωλήσεις στα 263 δισεκατομμύρια δολάρια.

Η αποδοχή της τεχνητής νοημοσύνης από τους καταναλωτές αυξάνεται με ταχύτητα.

Πάνω από τους μισούς Αμερικανούς δηλώνουν ότι είναι πιθανό ή βέβαιο πως θα χρησιμοποιήσουν τέτοιου είδους εργαλεία για τις αγορές τους.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, έρευνα αποκάλυψε ότι το 61% των καταναλωτών έχει ήδη χρησιμοποιήσει AI, κυρίως για αναζήτηση προϊόντων και εντοπισμό προσφορών.

Ωστόσο, δύο στους τρεις δεν μπορούν ακόμη να ανακαλέσουν κάποια πραγματικά εντυπωσιακή εμπειρία αγορών βασισμένη στην τεχνητή νοημοσύνη.

Οι λιανοπωλητές μπροστά στην πρόκληση της νέας εποχής

Οι επιχειρήσεις κατανοούν πλέον ότι πρέπει να αξιοποιήσουν την AI όχι μόνο για τη βελτίωση των υπηρεσιών τους, αλλά και για να ενισχύσουν τη θέση τους σε ένα ολοένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον.

Πολλοί λιανοπωλητές αισθάνονται πίεση, καθώς η AI πλέον διαμορφώνει τις καταναλωτικές συνήθειες σχεδόν σε πραγματικό χρόνο.

Η ποιότητα των δεδομένων που τροφοδοτούν τα μοντέλα AI αποτελεί κρίσιμη παράμετρο.

Αν τα στοιχεία ενός προϊόντος είναι παρωχημένα ή ασυνεπή, οι συστάσεις που προκύπτουν μπορεί να είναι λανθασμένες και συχνότερα οι μικρότερες μάρκες είναι εκείνες που χάνουν ορατότητα και πωλήσεις.

Οι εταιρείες τεχνητής νοημοσύνης «κρατούν τα χαρτιά»

Η τεχνολογία αρχίζει να ξεπερνά τη χρήση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης για την εύρεση ενός προϊόντος στον ιστότοπο ενός λιανοπωλητή και να επιτρέπει στους αγοραστές να αγοράζουν προϊόντα χωρίς καν να εγκαταλείπουν ένα chatbot.

Ωστόσο, σε αυτό το στάδιο, υπάρχουν περιορισμοί για τους αγοραστές που επιθυμούν να ξεφορτωθούν εντελώς τις αγορές των διακοπών τους. Η αγορά προϊόντων χωρίς να βγείτε από τις συνομιλίες AI είναι ακόμα ένα νεοσύστατο φαινόμενο, που βρίσκεται σε εξέλιξη μόλις λίγες εβδομάδες.

Και οι εταιρείες AI έχουν το πάνω χέρι, σύμφωνα με τους αναλυτές.

Ένα νέο οικοσύστημα αγορών γεννιέται

Η τεχνητή νοημοσύνη μετασχηματίζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούνται οι αγορές, ιδιαίτερα κατά την εορταστική περίοδο.

Από την αναζήτηση προϊόντων μέχρι την ολοκλήρωση αγορών μέσω chatbots, οι δυνατότητες επεκτείνονται συνεχώς.

Οι λιανοπωλητές καλούνται να προσαρμοστούν γρήγορα, ενώ οι καταναλωτές χρειάζεται να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη με κριτική σκέψη. Το μέλλον των αγορών γίνεται πιο άμεσο, πιο εξατομικευμένο, αλλά και πιο σύνθετο.

Οι αγοραστές που δεν ερευνούν περαιτέρω ενδέχεται να οδηγηθούν σε επιλογές χωρίς να εξετάσουν όλες τις παραμέτρους.

Έτσι, ενώ οι ενημερωμένοι καταναλωτές θα γίνουν ακόμη πιο συνειδητοποιημένοι, εκείνοι που αναζητούν απλά μία εύκολη και γρήγορη λύση, ίσως οδηγηθούν σε λάθος επιλογές.

Οι άνθρωποι στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να βρουν ιδέες για δώρα, να συγκρίνουν τιμές ή ακόμα και να κάνουν άμεσα τις αγορές τους