Η ζήτηση στις ενέσιμες θεραπείες προσώπου έχει αυξηθεί κατακόρυφα στις Η.Π.Α. τα τελευταία δυο χρόνια: το 2016 πραγματοποιήθηκαν 15.4 εκατομμύρια συνεδρίες ενώ το 2017 το νούμερο αυτό ξεπεράστηκε κατά πολύ.

Για να κατανοήσουν καλύτερα την τάση, επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο Northwestern έκαναν μία έρευνα ανάμεσα σε 511 ανθρώπους, προκειμένου να διαπιστώσουν το κίνητρό τους. Αποδείχθηκε ότι ένας από τους πιο κοινούς λόγους ήταν η όμορφη εμφάνιση για επαγγελματικούς λόγους. Εκείνοι που ήθελαν να κάνουν μπότοξ μόνο για τον εαυτό τους ήταν η μειοψηφία.

Αντίθετα, η μεγάλη πλειονότητα (69,5%) στράφηκε στις αισθητικές επεμβάσεις ‘όχι απλώς για να δείχνουν ελκυστικοί αλλά για να ανταπεξέλθουν σε ψυχολογικά ή συναισθηματικά θέματα’.

Ο επικεφαλής της έρευνας, Murad Alam, MD, καθηγητής δερματολογίας στο Northwestern στο Σικάγο, συμβουλεύει τους γιατρούς να λάβουν υπόψη τους αυτά τα πορίσματα και να προτρέπουν εκείνους που θέλουν να κάνουν μπότοξ και άλλες αισθητικές επεμβάσεις για τους λάθος λόγους να επισκεφθούν πρώτα έναν ψυχολόγο.

Τι έδειξε η μελέτη

«Πολλοί που επιθυμούσαν αισθητικές επεμβάσεις δεν είχαν ως κίνητρο την απλή ματαιοδοξία, αλλά κάτι πιο πολύπλοκο, συμπεριλαμβάνοντας την απομείωση της συναισθηματικής, φυσικής, κοινωνικής και επαγγελματικής ποιότητας ζωής», εξηγεί ο δρ. Αlam και οι συνεργάτες του στη μελέτη, η οποία δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα American Medical Association.

Οι ερευνητές, αφού πήραν συνέντευξη από κάθε ασθενή, χώρισαν σε κατηγορίες τους λόγους για μια αισθητική επέμβαση: όμορφη εμφάνιση, συναισθηματική ισορροπία, κοινωνική ισορροπία, φυσική υγεία και επιτυχία στον επαγγελματικό χώρο.

Το αισθητικό κομμάτι ήταν ο πιο κοινός λόγος που ανέφεραν οι ασθενείς, συμπεριλαμβάνοντας την επιθυμία να έχουν ‘όμορφο, καθαρό δέρμα και πιο νεανική, ελκυστική εμφάνιση’.

Οι ψυχο-κοινωνικοί λόγοι ήταν άλλος ένας δημοφιλής λόγος. Πολλοί απάντησαν ότι ήθελαν να αισθάνονται πιο χαρούμενοι και να βελτιώσουν την ποιότητα της ζωής τους. Πάνω από τους μισούς (το 54.8%) δήλωσαν ότι έκαναν τις επεμβάσεις για να δείχνουν όμορφοι στον επαγγελματικό τους χώρο, υποστηρίζοντας ότι έτσι γίνονταν πιο ανταγωνιστικοί στον τομέα τους.

Ο δρ. Alam επισημαίνει ότι η ανανέωση της εμφάνισης μπορεί να βελτιώσει τη διάθεση εκείνων που υποφέρουν συναισθηματικά. Όμως επειδή οι αισθητικές επεμβάσεις δεν καλύπτονται από την ασφάλεια υγείας (ιδιωτική ή δημόσια), πολλοί απευθύνονται σε μη γιατρούς προκειμένου να μειώσουν το κόστος. Αυτό το αυξάνει τον κίνδυνο της αποτυχημένης επέμβασης, πράγμα που θα επιδεινώσει την ψυχολογία του ασθενή αντί να τη βελτιώσει.