Το άρωµα & η χηµεία του σώµατος
Το χρησιμοποιούμε για να γοητεύσουμε, να βελτιώσουμε τη διάθεσή μας, να αυτοσυγκεντρωθούμε, να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή μας, να αναζωογονηθούμε. Ένα άρωμα μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε όλα τα παραπάνω αρκεί να πληροί 3 προϋποθέσεις: να μας αρέσει, να ταιριάζει στην προσωπικότητά μας και να είναι συμβατό με τη χημεία του σώματός μας. Ποιοι είναι, όμως, οι παράγοντες που διαμορφώνουν τον χαρακτήρα του αρώματος πάνω μας, αλλά και τη διάρκειά του;

Το ποσοστό εφίδρωσης είναι ένας από τους σπουδαιότερους. Όσο περισσότερο στρες έχουμε, τόσο αυξάνεται ο σφυγμός μας, άρα και η θερμοκρασία του σώματος, με αποτέλεσμα να ιδρώνουμε. Επίσης, η διατροφή μας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο. Όσο πιο πλούσια σε λιπαρά είναι, τόσο πιο έντονα θα μυρίζει πάνω μας το άρωμα. Αλλά και η οσμές κάποιων τροφών, όπως του κρεμμυδιού, του σκόρδου ή των μπαχαρικών, είναι τόσο έντονες, που αναδίδονται από τους πόρους του δέρματος και αναμειγνύονται με το άρωμά μας. Το αποτέλεσμα; Όχι και τόσο ευχάριστο. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει τη χημεία του σώματος είναι οι ορμονικές αλλαγές με το πέρασμα του χρόνου. Έτσι, ένα άρωμα που κάποτε μύριζε ωραία πάνω μας, τώρα μπορεί να μη μας ταιριάζει πια. Γι’ αυτό, για παράδειγμα, στις πιο ώριμες επιδερμίδες διαρκούν τα έντονα αρώματα και όχι τα δροσερά, φρουτώδη. Τέλος, ο τύπος της επιδερμίδας είναι καθοριστικός. Ο ξηρός τύπος απορροφά γρήγορα τα έλαια του αρώματος, με αποτέλεσμα εκείνο να μη διαρκεί καθόλου, σε αντίθεση με τη λιπαρή επιδερμίδα. Αν, λοιπόν, έχετε ξηρή επιδερμίδα, προτιμήστε αρώματα με συμπυκνωμένη σύνθεση, δηλαδή τα eau de parfums αντί για τα eau de toilettes. Μια εναλλακτική είναι πριν από το άρωμά σας να απλώνετε την ενυδατική κρέμα σώματος που ανήκει στην ίδια αρωματική σειρά.

Τα 4 στοιχεία
Ένα άρωμα αποτελείται κατά 78-95% από αιθυλική αλκοόλη, ενώ το υπόλοιπο ποσοστό ανήκει σε αιθέρια έλαια ή σε εργαστηριακά συστατικά που συντίθενται για να προσδώσουν στο άρωμα πρωτότυπο χαρακτήρα (όπως για παράδειγμα η μαύρη ορχιδέα, που εμπνεύστηκε πριν από μερικά χρόνια ο Tom Ford για το πρώτο του άρωμα, το Black Orchid). Ωστόσο, η ταυτότητα ενός αρώματος αποτελείται από 4 βασικές αρωματικές ομάδες: τις νότες κορυφής, τις μεσαίες νότες (ή αλλιώς νότες «καρδιάς»), τις νότες βάσης και τις νότες «γέφυρας». Όλες αυτές οι ομάδες αποκαλύπτονται κατά τη διάρκεια της ημέρας, άρα είναι λάθος να αγοράζουμε αμέσως ένα άρωμα απλώς και μόνο επειδή μας άρεσε στο tester ή σε κάποιον άλλον. Χρειάζεται χρόνος για να δούμε τη χημική αντίδρασή του με την επιδερμίδα μας.

Πώς να το δοκιµάσετε
Όταν θελήσετε να διαλέξετε ένα άρωμα, κάντε τα εξής: Ψεκάστε το στο εσωτερικό του χεριού σας. Πριν το μυρίσετε, αφήστε να περάσουν 1-2΄. Με την πρώτη εισπνοή, θα αντιληφθείτε τις νότες κορυφής, οι οποίες θα καθορίσουν αν σας αρέσει το άρωμα ή όχι. Για να διακρίνετε τις μεσαίες νότες, πρέπει να περάσει περίπου μισή ώρα. Τόσο είναι το διάστημα που χρειάζεται για να βγουν στην επιφάνεια οι μεσαίες νότες, οι οποίες τώρα αναμειγνύονται με τη μυρωδιά της επιδερμίδας. Για να αντιληφθείτε τις νότες βάσης, πρέπει να περάσουν τουλάχιστον 2 ώρες. Οι νότες βάσης είναι η ομάδα που χρειάζεται το μεγαλύτερο διάστημα για να φανερωθεί, γι’ αυτό άλλωστε διαρκεί τις περισσότερες ώρες. Αυτή η αρωματική ομάδα μπορεί να αλλάξει μυρωδιά ανάλογα με τη σωματική δραστηριότητα, τον καιρό και την υγρασία (η υγρασία μπορεί να κάνει το άρωμα πιο έντονο). Άρα, για να διαπιστώσετε αν όντως σας αρέσει ένα άρωμα, πάρτε ένα δείγμα και χρησιμοποιήστε το 2-3 ημέρες, προκειμένου να καταλήξετε. Τέλος, οι νότες «γέφυρας» είναι 1-2 αιθέρια έλαια που «δένουν» το σύνολο και μπορείτε να τις μυρίσετε και στις 3 φάσεις της ανάπτυξης του αρώματος.

Θηλυκά & τονωτικά
Λουλούδια και φρούτα δημιουργούν συνθέσεις που ο χαρακτήρας τους μπορεί να είναι από φρέσκος και νεανικός μέχρι βαρύς και ώριμος.
Κλασικά
Αν δεν είστε σίγουρες για το άρωμα που σας αρέσει, υπάρχει πάντα και η ασφαλής επιλογή: οι κλασικές συνθέσεις. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα να επιλέξετε ένα πασίγνωστο άρωμα, όπως το Chanel No5, αλλά μοντέρνα αρώματα με διαχρονικά συστατικά, όπως το βουλγαρικό τριαντάφυλλο, το γιασεμί και ο μόσχος, σε πρωτότυπους συνδυασμούς. Αισθησιακά & πικάντικα
Ο χαρακτήρας τους είναι συνήθως έντονος, γλυκός ή και ανατολίτικος. Σε αυτή την περίπτωση, τα μπαχάρια, η βανίλια και ο μόσχος αναμειγνύονται με εξωτικά λουλούδια και ξύλα. Μερικά από τα πιο εμπορικά αρώματα ανήκουν σε αυτή την κατηγορία, όπως το Opium του ΥSL ή το Shalimar του Guerlain.