Παρόλο που τα αγόρια παραδοσιακά είναι καλύτερα στα μαθηματικά και γενικότερα στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, τα ευρήματα νέας μελέτης από τα Πανεπιστήμια του Μιζούρι και της Γλασκόβης έδειξαν ότι τα κορίτσια έχουν καλύτερες επιδόσεις κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής. Το συμπέρασμα αυτό προέκυψε από το 70% των χωρών που έλαβαν μέρος στην έρευνα και ήταν ανεξάρτητο από τα ζητήματα φυλετικής, πολιτικής, κοινωνικής και οικονομικής ισότητας που επικρατούσαν στις χώρες αυτές. Ακόμη και σε χώρες, όπως το Κατάρ, η Ιορδανία και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, όπου υπάρχει ανισότητα μεταξύ των δύο φύλων, τα κορίτσια είναι καλύτερα στα μαθήματα. Εξαίρεση αποτέλεσαν τρεις χώρες: η Κολομβία, η Κόστα Ρίκα και η Χιμάτσαλ Πραντές (μία από τις 28 ομόσπονδες πολιτείες που συγκροτούν την Ινδία), στις οποίες τα αγόρια διατηρούν το προβάδισμα. Αγόρια και κορίτσια είχαν παρόμοιες σχολικές επιδόσεις μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής και στο Ηνωμένο Βασίλειο.«Συγκεντρώσαμε και μελετήσαμε στοιχεία από χώρες από όλο τον κόσμο για τις επιδόσεις 15χρονων μαθητών και διαπιστώσαμε ότι ακόμη και σε χώρες στις οποίες η ελευθερία των γυναικών είναι αρκετά περιορισμένη τα κορίτσια έχουν υψηλότερες σχολικές επιδόσεις», δήλωσε ο David Geary, καθηγητής Ψυχολογίας στη Σχολή Τεχνών και Επιστημών στο Πανεπιστήμιο του Μιζούρι.