Kαλός καιρός, ζεστές νύχτες... τα καλοκαιρινά μαγαζιά στα νησιά και στις παραλίες έχουν πια την τιμητική τους και όλα αυτά δημιουργούν την κατάλληλη διάθεση για ένα ποτό. Και επειδή η διάθεσή μας το καλοκαίρι φτιάχνει, το ένα ποτό γίνεται δύο, ίσως και περισσότερα. Συνήθως, σταματάμε έγκαιρα, τι γίνεται όμως όταν ο κόσμος γύρω μας αρχίζει να γυρίζει; Ανακαλύψτε τι να πιείτε για να... μη σας πιει!

Αν δεν είστε σίγουροι για την ποιότητα των ποτών που σας σερβίρουν, προτιμήστε τα εμφιαλωμένα ποτά



•Νηστικό αρκούδι όχι μόνο δεν χορεύει, αλλά δεν πρέπει και να πίνει. Η κατανάλωση λιπαρών τροφών καθυστερεί την απορρόφηση του οινοπνεύματος, καθώς το λάδι ή το λίπος που περιέχουν καλύπτει το βλεννογόνο του στομάχου και του εντέρου. Φάτε λοιπόν πριν την έξοδό σας μια χωριάτικη σαλάτα ή κάποιο λαδερό.
•Αν πίνετε κοκτέιλ που περιέχουν ανθρακούχα αναψυκτικά, π.χ. βότκα-πορτοκάλι ή ουίσκι με αναψυκτικό τύπου κόλα, έχετε το νου σας. Τα ανθρακούχα αναψυκτικά επιταχύνουν την απορρόφηση του οινοπνεύματος και συμβάλλουν στη γρηγορότερη εκδήλωση μέθης. Προτιμήστε τα σκέτα ποτά από τα κοκτέιλ που τα περιέχουν.
•Τα οινοπνευματώδη που προέρχονται από απόσταξη (ουίσκι, βότκα, ούζο) είναι πιο βαριά από αυτά που προέρχονται από ζύμωση (κρασί, μπίρα). Ένα ποτήρι κρασί δεν είναι το ίδιο με ένα ποτήρι ουίσκι. Όσο χαμηλότερος είναι ο βαθμός του ποτού σε αλκοόλη (%Vol.) τόσο πιο δύσκολα θα ζαλιστείτε.
•Μην καταναλώνετε διαφορετικά ποτά. Αν για παράδειγμα πίνετε τζιν, μην αλλάξετε σε ουίσκι. Η ανάμειξή τους μπορεί να προκαλέσει στο στομάχι αντιδράσεις που συνήθως οδηγούν όχι μόνο σε πιο γρήγορη μέθη αλλά και σε εμετό.
•Το ποτό θέλει κι αυτό το χρόνο του! Αν πίνετε το ποτό σας σε λιγότερο από 1 ώρα, τότε θα πρέπει να αλλάξετε ρυθμούς. Σε αυτό το μικρό χρονικό διάστημα, ο οργανισμός δεν προλαβαίνει να ενεργοποιήσει τους μηχανισμούς αποβολής και το αλκοόλ απορροφάται γρηγορότερα.
•Πείτε ναι στο νερό! Αν διψάτε, φροντίστε να πίνετε νερό και όχι αλκοόλ. Καλό θα είναι, επίσης, να αναμειγνύετε το ποτό σας με νερό ή να ρίχνετε στο ποτήρι σας παγάκια. Στην πρώτη περίπτωση προκαλείται διούρηση με αποτέλεσμα να αποβάλλεται μέρος του οινοπνεύματος. Στη δεύτερη περίπτωση αυξάνεται ο όγκος του ποτού, χωρίς να αυξάνεται η περιεκτικότητά του σε αλκοόλη.
•Περιορίστε όσο μπορείτε τους ξηρούς καρπούς (εκτός αν είναι ανάλατοι) και τα πατατάκια που σερβίρονται με το ποτό και προτιμήστε τα λαχανικά. Το αλάτι απορροφά τα υγρά στο στομάχι και κρατάει μεγαλύτερη ποσότητα αλκοόλ. Επιπλέον, το αλάτι αυξάνει το αίσθημα της δίψας, με αποτέλεσμα να καταναλώνετε περισσότερο ποτό.
•Τα γλυκά ποτά (λικέρ, γλυκό κρασί) δεν είναι καλύτερα από τα «βαριά». Μπορεί να έχουν σχετικά χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, ωστόσο η γλυκόζη που περιέχουν επιταχύνει την απορρόφηση της αλκοόλης. Καθώς μάλιστα δεν αισθάνεστε τη γεύση του αλκοόλ, ίσως να πίνετε κάτι παραπάνω. Προκαλούν λοιπόν ευκολότερα μέθη και έχουν περισσότερες θερμίδες.
•Ρίξτε το στο χορό! Μπορεί να μην ξεμεθύσετε, σίγουρα όμως θα ιδρώσετε και θα αποβάλετε οινόπνευμα. Επίσης, με την κίνηση, θα αυξηθούν οι καύσεις και θα μεταβολιστεί καλύτερα το αλκοόλ, ενώ θα κάψετε και μερικές θερμίδες.


Ένα ελαφρύ άτομο επηρεάζεται περισσότερο από ό,τι ένα βαρύ που έχει πιει τον ίδιο αριθμό αλκοολούχων ποτών. Υπάρχει επίσης διαφορά και ανάμεσα στους άνδρες και στις γυναίκες. Το γυναικείο σώμα έχει κατά μέσο όρο λιγότερα υγρά ανά κιλό από ό,τι ένα ανδρικό και μπορεί να αφομοιώσει μικρότερη ποσότητα αλκοόλ.

Σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην επιθεώρηση British Medical Journal, το ποτό που οδηγεί στο χειρότερο μεθύσι είναι το μπράντι και ακολουθούν το κόκκινο κρασί, το ρούμι, το ουίσκι, το άσπρο κρασί, το τζιν και η βότκα.



Αν τελικά δεν κάνετε τίποτα από τα παραπάνω και αρχίσετε να νιώθετε τα πρώτα συμπτώματα της μέθης, υπάρχουν μερικοί τρόποι για να αντιμετωπίσετε το στάδιο αυτό. Μπορεί να μην ξεμεθύσετε, αλλά τα ενοχλητικά συμπτώματα θα περιοριστούν κάπως.
•Πίνετε πολύ νερό και φυσικούς χυμούς, ώστε να προκαλείται διούρηση.
•Παραγγείλετε γλυκό καφέ. Πράγματι, αυτό που χρειάζεστε έπειτα από γερή οινοποσία δεν είναι ένας σκέτος καφές, αλλά ένας γλυκός. Από τη μια η καφεΐνη διεγείρει το κεντρικό νευρικό σύστημα, άρα δρα αντίθετα στην κατασταλτική δράση του οινοπνεύματος, και από την άλλη η ζάχαρη βοηθάει στην αντιμετώπιση των συμπτωμάτων της υπογλυκαιμίας που προκαλεί το αλκοόλ, καθώς αναστέλλει τη διαδικασία παραγωγής γλυκόζης από το ήπαρ.
•Αν ανακατεύεστε αλλά δεν κάνετε εμετό, προκαλέστε τον μόνοι σας. Πιείτε λίγο σκέτο λεμόνι ή λίγο νερό με μισό κουταλάκι αλάτι. Αν δεν κάνετε εμετό πριν ξαπλώσετε, μπορεί να κάνετε κατά τη διάρκεια του ύπνου και τότε υπάρχει κίνδυνος να πάθετε αναρρόφηση.



Το επόμενο πρωί σάς βρίσκει με το γνωστό hangover. Ζαλάδα, πονοκέφαλος, κόπωση, έντονη δίψα, ακόμα και ρίγος, ναυτία ή εφίδρωση, ανάλογα με το πόσο πολύ έχετε πιει. Αν δεν έχετε κάτι να κάνετε, μείνετε στο κρεβάτι και προσπαθήστε να κοιμηθείτε μέχρι να περάσει όλο αυτό το μαρτύριο. Τι κάνετε, όμως, αν πρέπει να πάτε στη δουλειά;
•Ένα χλιαρό ή κρύο ντους πάντα βοηθάει, καθώς τονώνει τον οργανισμό.
•Ανοίξτε τα παράθυρα να μπει καθαρός αέρας.
•Αποφύγετε να φάτε ή τσιμπήστε κάτι ελαφρύ. Δεν χρειάζεται να επιβαρύνετε και άλλο το στομάχι σας.
•Συνεχίστε να πίνετε πολλά υγρά.
•Αν αντέχετε, περπατήστε, για να τονώσετε ακόμα περισσότερο τον οργανισμό σας.