Οι ενισχυμένες μορφές ενεργών συστατικών

Είναι δεδομένο ότι ζούμε στην εποχή της ταχύτητας. Αγοράζοντας μια αντιγηραντική κρέμα, επιθυμούμε να δούμε σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα θεαματικά αποτελέσματα, αποτελέσματα που υπό προϋποθέσεις συγκρίνονται ακόμη και με εκείνα κάποιων επεμβατικών θεραπειών. Ετσι, αναγνωρίζοντας αυτή την τάση, η κοσμετολογία αναζητεί νέες μορφές υπερδραστικών συστατικών που θα έχουν ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Τα κορυφαία συστατικά που θα μας απασχολήσουν το 2018 είναι κυρίως το υαλουρονικό οξύ, η ρετινόλη και τα παράγωγά της, καθώς και διάφορα πεπτίδια που θεωρούνται η dream team της αντιγήρανσης. Ολα τα παραπάνω που αντιμετωπίζουν ρυτίδες, σημάδια ακμής, δυσχρωμίες κ.ά. γίνονται ακόμη πιο δραστικά, αποκτούν νέες μορφές και εισάγονται σε ολοένα και περισσότερες καλλυντικές συνθέσεις.

Προβιοτικά & καλλυντικά

Τα φιλικά βακτήρια που κάνουν καλό στο πεπτικό σύστημα και κατ’ επέκτασιν στην υγεία άρχισαν να εισάγονται σε καλλυντικά πριν από 2 χρόνια. Ωστόσο εφέτος, η τάση είναι πιο ισχυρή από ποτέ. Γνωστές εταιρείες καλλυντικών πρόκειται να κυκλοφορήσουν και άλλες νέες καλλυντικές συνθέσεις με προβιοτικά, όπως ο λακτοβάκιλλος, αφού κλινικά τεστ αποδεικνύουν ότι ενισχύουν την ευαίσθητη επιδερμίδα, μειώνουν τις αντιδράσεις και την ξηρότητα της επιδερμίδας και την κάνουν πιο ανθεκτική απέναντι στην περιβαλλοντική μόλυνση.

Συνθέσεις φιλικές στο δέρμα και στο περιβάλλον

Ο όρος «vegan skincare» είναι ενδεικτικός αυτής της παγκόσμιας τάσης. Τα νέα καλλυντικά βασίζονται σε περισσότερα φυσικά συστατικά, σε απλά συστατικά που χρησιμοποιούμε στο μαγείρεμα και υπάρχουν στα ντουλάπια της κουζίνας και σε μη τοξικά συντηρητικά, τα οποία καταφέρνουν επιτυχώς να προστατεύουν τα καλλυντικά από τα βακτήρια και να επεκτείνουν τη διάρκεια ζωής τους. Σύμφωνα με δημοσκοπήσεις, στις ΗΠΑ η μέση Αμερικανίδα, ηλικίας 25+, αναζητεί τέτοιες περιποιητικές συνθέσεις από ανακυκλώσιμες συσκευασίες, που περιέχουν μόνο ουσίες φυτών, ιχνοστοιχεία, μέταλλα, ασφαλή συνθετικά συστατικά, ενώ αντίθετα δεν περιλαμβάνουν καθόλου τοξικά συστατικά και συντηρητικά.

«Αγόρασε και στήριξε…»

Η τάση είναι ισχυρή στο εξωτερικό, ωστόσο προς μεγάλη μας ευχαρίστηση έχει εδραιωθεί και εδώ, στην Ελλάδα της κρίσης. Οι περισσότερες εταιρείες καλλυντικών αναγνωρίζοντας τις φιλανθρωπικές προθέσεις του καταναλωτικού κοινού αρχίζουν να διαθέτουν μέρος των εσόδων τους σε κοινωφελείς σκοπούς. Σύμφωνα με τις διεθνείς προβλέψεις, η τάση θα συνεχιστεί και μέσα στο 2018.

Συσκευές ομορφιάς

Η diy ομορφιά (κάν’ το μόνος σου) είναι πιο δημοφιλής από ποτέ. Στο εξωτερικό, αυξάνεται η ζήτηση για εργαλεία και συσκευές παρόμοιες με εκείνες που χρησιμοποιούνται σε ινστιτούτα αισθητικής, και εξασφαλίζουν μια σπέσιαλ περιποίηση προσώπου, ενώ κάνουμε δουλειές ή απλώς χαλαρώνουμε και απολαμβάνουμε τη σπιτική θαλπωρή. Σύμφωνα με το Pinterest, τη διαδικτυακή πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, θα υπάρξει θεαματική ζήτηση στα dermarollers (το εργαλείο της μεσοθεραπείας που δημιουργεί μικρές οπές στην επιδερμίδα προκειμένου να εισχωρήσουν πιο βαθιά στην επιδερμίδα τα τονωτικά συστατικά που της εφαρμόζουμε).

Το έλαιο καθαρισμού

Ο τρόπος που καθαρίζουμε πλέον το πρόσωπό μας έχει αλλάξει. Τα «σκληρά» καθαριστικά που απογυμνώνουν την επιδερμίδα από τα φυσικά της έλαια έχουν παραχωρήσει τη θέση τους σε ήπιες και φιλικές με το ph της επιδερμίδας συνθέσεις. Μία τέτοια σύνθεση είναι τo έλαιο καθαρισμού, που λάνσαραν πριν από χρόνια οι γιαπωνέζικες εταιρείες Shu Uemura και Kanebo, αργότερα η Bobbi Brown και σήμερα αρκετές εταιρείες είτε ευρείας είτε επιλεκτικής διανομής. Το έλαιο καθαρισμού το λάτρεψα από τότε που το δοκίμασα: καθαρίζει το μακιγιάζ και τους ρύπους, αφήνοντας απαλή και ενυδατωμένη την επιδερμίδα και τις βλεφαρίδες (αν δεν το γνωρίζετε, δοκιμάστε το, ιδίως αν είστε λάτρεις του μακιγιάζ. Θα σας ενθουσιάσει). Το καθαριστικό έλαιο θα συνεχίσει να είναι δημοφιλές μέσα στο 2018. Σύμφωνα με το Pinterest, θα υπάρξει ραγδαία αύξηση (ως και 555%) όσον αφορά το ενδιαφέρον του κοινού.

Αλλες τάσεις του 2018

Σύμφωνα με το Pinterest, είναι οι εντυπωσιακές βλεφαρίδες (+152%), τα γραφικά σχέδια στα νύχια (+83%), τα φωτεινά μάτια (+63%), οι τύπου «όλα σε 1» παλέτες μακιγιάζ (+174%) και το wet look στα μαλλιά.