Η διαφορά στην ικανότητα προφορικής και γραπτής έκφρασης μεταξύ αγοριών και κοριτσιών οφείλεται τελικά σε βιολογικούς παράγοντες, σύμφωνα με έρευνα αμερικανών και ισραηλινών επιστημόνων.


Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου Northwestern και του Πανεπιστημίου της Χάιφα, διαπίστωσαν ότι οι περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με την διαχείριση του λόγου (γραπτού, προφορικού) διαφέρουν μεταξύ αγοριών και κοριτσιών και μάλιστα δείχνουν να δραστηριοποιούνται περισσότερο στα δεύτερα.


Με τη βοήθεια μαγνητικής τομογραφίας, οι ερευνητές μέτρησαν την δραστηριότητα του εγκεφάλου 31 αγοριών και 31 κοριτσιών ηλικίας από εννιά έως 15 ετών κατά τη διάρκεια γραπτών και προφορικών ασκήσεων.


Ανακάλυψαν λοιπόν ότι διεγείρονταν περισσότερο οι περιοχές του εγκεφάλου των κοριτσιών που σχετίζονται με την αφαιρετική σκέψη.


Αντίθετα στα αγόρια παρατήρησαν ότι η ακρίβεια κατά την ανάγνωση συνδέονταν με τις περιοχές των οπτικών ερεθισμάτων. Οι ειδικοί παραλληλίζουν τα ευρήματα αυτά με την εξελικτική ανάγκη επιβίωσης, κατά την οποία οι άνδρες όφειλαν να έχουν ισχυρή όραση για να αναγνωρίζουν τους κινδύνους και να προστατεύουν τις οικογένειές τους.