Αυτό συστήνουν τώρα οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρουνέλ στη Βρετανία, καθώς όπως έδειξε η τελευταία τους μελέτη, οι οδηγοί με hangover αντιμετωπίζουν τετραπλάσιο κίνδυνο να εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα.


Για αυτό, όπως εξηγούν, ευθύνεται ο κακός έως ανύπαρκτος ύπνος από το ξενύχτι, αλλά και τα χαμηλά επίπεδα σακχάρων στο αίμα και η γενική αφυδάτωση του οργανισμού που προκαλούνται από την υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ. Όλα αυτά επηρεάζουν σημαντικά την ικανότητά μας να οδηγήσουμε, σε σημείο μάλιστα που να απειλούν τόσο τη δική μας, όσο και την ασφάλεια των γύρω μας.


Στο πείραμα έλαβαν μέρος φοιτητές, οι οποίοι δοκιμάστηκαν σε έναν προσομοιωτή οδήγησης νηφάλιοι, αλλά και με hangover. Προς μεγάλη τους έκπληξη, λοιπόν, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κατά μέσω όρο οι οδηγοί που ταλαιπωρούνταν από hangover έτειναν να τρέχουν κατά 16 χλμ./ώρα γρηγορότερα, να ξεφεύγουν από τη λωρίδα τους τέσσερις φορές συχνότερα και να παραβιάζουν κόκκινα φανάρια και στοπ δύο φορές περισσότερο από όταν ήταν νηφάλιοι.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές κατέγραψαν τα εξής:

  • η μέση ταχύτητα για τους νηφάλιους οδηγούς περιορίζονταν στα 52,5 χλμ/ώρα σε σχέση με τους ξενυχτισμένους που το «πατούσαν» λίγο παραπάνω αγγίζοντας αισίως τα 67,1 χλμ/ώρα.
  • Ενώ οι νηφάλιοι έτειναν να υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας κατά 6,3% μιας μέσης διαδρομής 8,3 χλμ., στους ξενυχτισμένους ο δείκτης της ταχύτητας σημείωνε αύξουσα πορεία στο 26% της ίδιας διαδρομής.
  • Επιπλέον, οι παραβάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας για τους νηφάλιους περιορίζονταν στο 3,9% κατά μέσο όρο, τη στιγμή που για εκείνους που ταλαιπωρούνταν από hangover το ποσοστό αυτό εκτινάσσονταν στο 8,5%.
«Αυτό που μας εξέπληξε ήταν το γεγονός ότι οι συμμετέχοντες οδηγούσαν γρηγορότερα. Αναμέναμε, βέβαια, να οδηγούν πιο απρόσεκτα. Ωστόσο, το να είναι λιγότερο προσεκτικοί και το να παραβιάζουν τα κόκκινα είναι πιο ανησυχητικό», τονίζει ο Γκράχαμ Τζόνστον από τον ασφαλιστικό όμιλο RSA, ο οποίος χρηματοδότησε την έρευνα.


«Ακόμη και όταν μιλούν στο κινητό, οι περισσότεροι τείνουν να οδηγούν πιο αργά και να σκέφτονται περισσότερο. Με το hangover όμως τελικά οδηγούν γρηγορότερα, ξεπερνώντας τις περισσότερες φορές το όριο ταχύτητας και παραβιάζοντας τα κόκκινα φανάρια», συμπληρώνει ο ίδιος. «Είναι σαν να σκέφτονται “Πρέπει να πάω στη δουλειά. Θα φτάσω όσο γρηγορότερα γίνεται για να πάρω ένα παυσίπονο και να νιώσω καλύτερα”».


Ο κ. Τζόνστον μάλιστα, προτείνει στις εταιρείες που σχεδιάζουν εορταστικά πάρτι ενόψει Χριστουγέννων να προσφέρουν ασφαλή μεταφορά των καλεσμένων τους στα σπίτια, αλλά και τη δουλειά τους την επομένη, μέσω ενός μισθωμένου λεωφορείου ή ταξί.


Διαβάστε ακόμη:

Γλυκιά ζάλη, χωρίς hangover

http://www.vita.gr/html/ent/388/ent.1388.asp


Μαθήματα «πράσινης» οδήγησης

http://www.vita.gr/html/ent/847/ent.7847.asp


Ποια ποτά δημιουργούν το χειρότερο hangover;

http://www.vita.gr/html/ent/281/ent.1281.asp


Μην ομιλείτε εις τον οδηγόν!

http://www.vita.gr/html/ent/894/ent.5894.asp