Η λήψη αντισυλληπτικών χαπιών ή ορμονοθεραπείας για μεγάλο χρονικό διάστημα, ενδεχομένως να υποσκάπτει τις φυσικές αντικαρκινικές άμυνες του οργανισμού, τονίζουν τώρα βρετανοί ειδικοί.

Όπως διαπίστωσαν οι επιστήμονες των Εργαστηρίων «Clare Hall» του Βρετανικού Οργανισμού Έρευνας για τον Καρκίνο, τα οιστρογόνα που περιέχονται στα αντισυλληπτικά χάπια και στην ορμονοθεραπεία που ακολουθείται κατά την εμμηνόπαυση, μπορούν να προκαλέσουν αλυσιδωτές βιοχημικές αντιδράσεις, που «ρίχνουν» τους αντικαρκινικούς μηχανισμούς του οργανισμού.

Όπως επισημαίνει ο δρ. Σβεντ Πίτερσεν-Μαρτ, επικεφαλής της έρευνας, «Τα οιστρογόνα παίζουν σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ποικιλομορφίας του ανοσοποιητικού συστήματος, βοηθώντας έτσι τον οργανισμό μας να αντιστέκεται στις μολύνσεις και φλεγμονές, μεταξύ των οποίων και το κοινό κρυολόγημα».

Από την άλλη, ωστόσο, τα υψηλά επίπεδα των συγκεκριμένων γυναικείων ορμονών θα μπορούσαν να προκαλέσουν γονιδιακές μεταλλάξεις, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου. Ο δρ. Πίτερσεν-Μαρτ μάς εξηγεί ότι: «Η μακροχρόνια έκθεση σε οιστρογόνα θα μπορούσε να έχει ως αντίκτυπο τις γονιδιακές αλλαγές σε άλλα σημεία του οργανισμού, από όπου θα μπορούσε να αναπτυχθεί η νόσος».

Μολονότι η συσχέτιση οιστρογόνων και καρκίνου είναι γνωστή εδώ και καιρό, η έρευνα αυτή παρέχει την πρώτη επιστημονική μαρτυρία για το πώς ακριβώς συνδέονται μεταξύ τους, γεγονός που θα επιτρέψει στους επιστήμονες να αναπτύξουν νέες μεθόδους αντιμετώπισης της επάρατης νόσου.

Διαβάστε ακόμα:
Tα αντισυλληπτικά χάπια παχαίνουν; …και άλλες 10 απορίες
http://www.vita.gr/html/ent/089/ent.1089.asp

Aντισύλληψη. Yπόθεση προσωπική!
http://www.vita.gr/html/ent/359/ent.1359.asp

Το τέλος της ορμονοθεραπείας;
http://www.vita.gr/html/ent/431/ent.5431.asp

Ευθύνεται η ορμονοθεραπεία για τις θρομβώσεις;
http://www.vita.gr/html/ent/393/ent.6393.asp

Δείτε επίσης: