Διπλάσιο κίνδυνο να εμφανίσουν κακόηθες μελάνωμα (η πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος) αντιμετωπίζουν οι γυναίκες οι οποίες λαμβάνουν ορμονοθεραπεία κατά την εμμηνόπαυση, προειδοποιούν τώρα ολλανδοί επιστήμονες.

Μάλιστα σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ανησυχητικής έρευνας των ειδικών του Πανεπιστημίου Λάιντεν, αρκετά αυξημένο κίνδυνο φαίνεται ότι αντιμετωπίζουν και οι γυναίκες που λαμβάνουν αντισυλληπτικά χάπια.

Συγκεκριμένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η λήψη ορμονοθεραπείας για πάνω από έξι μήνες διπλασιάζει τις πιθανότητες εμφάνισης του καρκίνου του δέρματος, ενώ στην περίπτωση των γυναικών που παίρνουν το χάπι αγγίζουν το 28%.

Βασική αιτία, όπως αναφέρουν οι ειδικοί στο επιστημονικό έντυπο «Annals of Oncology», ίσως να αποτελεί ο τρόπος με τον οποίο τα οιστρογόνα ενεργοποιούν τη γρήγορη ανάπτυξη των μελανοκυττάρων, κυττάρων του δέρματος που είναι υπεύθυνα για την παραγωγή μελανίνης.

Διαβάστε ακόμα:
Ασφαλής η ορμονοθεραπεία;
http://www.vita.gr/html/ent/497/ent.7497.asp

Το τέλος της ορμονοθεραπείας;
http://www.vita.gr/html/ent/431/ent.5431.asp

Φρένο στην ανάπτυξη του μελανώματος
http://www.vita.gr/html/ent/729/ent.4729.asp

Μελάνωμα: Φταίνε τα γονίδια!
http://www.vita.gr/html/ent/256/ent.6256.asp

Ακολουθήστε το στο Google News