Κινούμενα σχέδια όπως τα Pokemon και ο Scooby Doo προκαλούν επιθετικότητα στο νεαρό κοινό τους, σύμφωνα με νέα αμερικανική έρευνα.


Όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές του πολιτειακού Πανεπιστημίου της Αιόβα, τα παιδιά που παρακολουθούν κινούμενα σχέδια ταυτίζονται με τους πολύχρωμους χαρακτήρες όπως ακριβώς και με τους πραγματικούς ηθοποιούς σε ταινίες.


Οι ψυχολόγοι ανέλυσαν τα επίπεδα βίας σε μια σειρά προγραμμάτων τα οποία κρίνονται ως τα πλέον δημοφιλή σε κορίτσια ηλικίας 10-11 ετών. Ανάμεσα σε αυτά ήταν το «Lost», το «Buffy the Vampire Slayer», το «American Idol», το «Scooby Doo» και το «Pokemon».


Παρά το γεγονός λοιπόν ότι τα συγκεκριμένα προγράμματα είχαν ως στόχο κυρίως το νεαρό κοινό, οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι τελικά περιέχουν πολύ περισσότερες βίαιες σκηνές από όσες θα έπρεπε.


«Υπάρχουν απτές αποδείξεις ότι η βία των κινουμένων σχεδίων ασκεί επιρροή στα παιδιά», αναφέρουν οι ειδικοί. «Η έρευνα για τις επιπτώσεις των βιντεοπαιχνιδιών, τα οποία επίσης απεικονίζονται σε κινούμενα σχέδια, δείχνει ότι έχουν την ίδια αρνητική επίδραση στις σκέψεις, τα συναισθήματα και τη συμπεριφορά των παιδιών όπως ακριβώς και οι βίαιες τηλεοπτικές εκπομπές», εξηγούν.


«Για την ακρίβεια, ακόμη και τα παιδικά βιντεοπαιχνίδια κινουμένων σχεδίων αυξάνουν τη βιαιότητα. Με τη συνήθεια να βαφτίζουμε κάποιους τύπους βίας ως «φαντασιακή» μπορεί να παραπλανήσουμε τους γονείς, με αποτέλεσμα τα παιδιά να έχουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε επικίνδυνα βίαιο περιεχόμενο», υπογραμμίζουν οι ερευνητές.


Σύμφωνα με το επιστημονικό έντυπο «Journal of Applied Developmental Psychology» μάλιστα, ο επικεφαλής της μελέτης καθηγητής Ντάγκλας Τζέντιλ απηύθυνε έκκληση για αυστηρότερους ελέγχους στα κινούμενα σχέδια.


Διαβάστε ακόμα:

Εικονικοί ήρωες. Πειράζει που παίζει Donkey Kong;

http://www.vita.gr/html/ent/770/ent.4770.asp


Πόσο Playstation να παίζει το παιδί μου;

http://www.vita.gr/html/ent/237/ent.2237.asp


Παιδί: Είναι απλώς ζιζάνιο ή υπερκινητικό;

http://www.vita.gr/html/ent/211/ent.8211.asp