Δημοσιεύθηκε η πρώτη μελέτη που δείχνει ποια συγκεκριμένα συστατικά της μεσογειακής διατροφής χαρίζουν μακροζωία.


Έως τώρα ήταν γνωστό ότι η μεσογειακή διατροφή αποτελεί ασπίδα για την υγεία, αφού προστατεύει από τις καρδιοπάθειες, μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου και περιορίζει τις πιθανότητες για Αλτσχάιμερ και άλλα προβλήματα μνήμης.


Τώρα όμως, η ομότιμη καθηγήτρια Διατροφής και Προληπτικής Ιατρικής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Αντωνία Τριχοπούλου, δημοσίευσε εργασία στο επιστημονικό περιοδικό «British Medical Journal» σύμφωνα με την οποία η μικρή κατανάλωση κρασιού, τα πολλά φρούτα και λαχανικά, το ελαιόλαδο όπως επίσης και ο περιορισμός του κρέατος αποτελούν «διαβατήριο» για υγιή βαθιά γεράματα, επηρεάζοντας όμως σε διαφορετικό βαθμό τη δυνατότητα μακροζωίας.


«Στη συγκεκριμένη μελέτη αναζητήσαμε το πόσο συμβάλλουν οι διαφορετικοί παράγοντες στην προστασία που παρέχει η μεσογειακή διατροφή ενάντια στη θνησιμότητα», αναφέρει ο καθηγητής Επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ κ. Δ. Τριχόπουλος , ο οποίος επίσης συμμετείχε στη μελέτη. Τη μεγαλύτερη ευνοϊκή επίδραση στη μακροζωία είχε η μέτρια κατανάλωση κρασιού!


«Ένα με δύο ποτήρια για τις γυναίκες ημερησίως και τρία με τέσσερα για τους άνδρες φάνηκαν να συμβάλλουν ως και 24% στην προστασία από τη θνησιμότητα», βεβαιώνει ο κ. Τριχόπουλος, ξεκαθαρίζοντας όμως ότι: «Η αύξηση της κατανάλωσης κρασιού πέρα από αυτά τα όρια μπορεί να είναι καταστροφική για την υγεία».


«Είδαμε επίσης ότι το λάδι συμβάλλει κατά 10% σε αυτήν την προστασία. Εάν όμως λάβουμε υπόψη ότι το λάδι συνδυάζεται με κατανάλωση κυρίως λαχανικών και οσπρίων, η συνολική συμβολή αυτών των τριών παραγόντων στην προστασία από τη θνησιμότητα ανέρχεται σε 35% Συγχρόνως η συμβολή των φρούτων είναι της τάξεως του 10%», εξηγεί.


Η μελέτη έδειξε ότι η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων ψαριών και θαλασσινών είχε μικρή ή και καθόλου επίδραση στη μακροζωία, όπως και η περιορισμένη κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων που παραδοσιακά συνδέεται με τη μεσογειακή διατροφή.


Πάντως, πολυάριθμες έρευνες έχουν αποδείξει την ευεργετική επίδραση των «καλών» λιπαρών των ψαριών στο καρδιαγγειακό σύστημα.



Από την άλλη, και ο περιορισμός του κόκκινου κρέατος έδειξε να δρα προστατευτικά κατά της θνησιμότητας. «Όσο λιγότερο κρέας καταναλώνει κάποιος, τόσο καλύτερα», τονίζει ο κ. Τριχόπουλος.


Η μελέτη, στην οποία συμμετείχαν 23.000 άτομα , έδειξε επίσης ότι όσοι από τους συμμετέχοντες ακολουθούσαν πιο πιστά τη μεσογειακή διατροφή είχαν 14% περισσότερες πιθανότητες να βρίσκονται ακόμη στη ζωή οκτώ χρόνια αργότερα.


Διαβάστε ακόμα:

Το «κλειδί» της μακροζωίας

http://www.vita.gr/html/ent/021/ent.6021.asp


Μπείτε στο «Club Méditerranée» της µακροζωίας

http://www.vita.gr/html/ent/832/ent.7832.asp


Η καλύτερη διατροφή είναι η μεσογειακή

http://www.vita.gr/html/ent/359/ent.7359.asp