Ειδικοί από το Πανεπιστήμιο Purdue της Ιντιάνα, στις ΗΠΑ, διαπίστωσαν ότι ίσως να είναι μύθος πως τα συχνά και μικρά γεύματα βοηθούν στο αδυνάτισμα και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η καλύτερη στρατηγική για απώλεια κιλών είναι να τρώμε τρία «γερά» γεύματα την ημέρα. Όταν λένε «γερά», εννοούν να είναι και τα τρία πρωτεϊνούχα, π.χ. το πρωινό να περιλαμβάνει τυρί ή αυγό ή ζαμπόν. Στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, πάντως, το πλούσιο πρωινό, που μοιάζει με κανονικό γεύμα, αποτελεί παράδοση.


Αν και στην Ελλάδα ελάχιστοι ξεκινούν τη μέρα τους με ομελέτα και τσιγαριστό μπέικον, εντούτοις μπορεί να ενδιαφέρει και εμάς μια προσαρμογή του αμερικανικού «πλάνου διατροφής». Στο προαναφερόμενο Πανεπιστήμιο, οι ειδικοί συνέκριναν πόση πείνα ένιωθαν στη διάρκεια της ημέρας όσοι προσπαθούσαν να τρώνε 6 φορές από λίγο και πόση εκείνοι που κατανάλωναν τρία μεγαλύτερα γεύματα (πρωί, μεσημέρι και αργά το απόγευμα). Τα 3 γεύματα ήταν σχετικά μειωμένων θερμίδων, αλλά είχαν πολλές πρωτεΐνες – συγκεκριμένα, οι πρωτεΐνες έδιναν το 25% των ημερησίων θερμίδων. Σύμφωνα με τους ερευνητές, όπως έδειξαν τα αποτελέσματα, τα «μικρογεύματα» 6 φορές την ημέρα είναι μεν δημοφιλή σε πολλούς παχουλούς, όμως δεν φαίνεται να βοηθούν στον έλεγχο της πείνας. Όσοι έτρωγαν 3 φορές, δήλωσαν ότι τους απασχολούσε πολύ λιγότερο η δίαιτά τους, δεν ένιωθαν πείνα, δεν έτειναν να τρώνε αργά το βράδυ και γενικά «δεν είχαν όλη μέρα το νου τους στο φαΐ».


Τα τρία γεύματα που δοκιμάστηκαν στην πράξη και βρέθηκαν πιο αποδοτικά ήταν, όπως αναφέρουμε παραπάνω, πρωτεϊνούχα και ως προς τις θερμίδες, ειδικότερα, παρείχαν συνολικά 750 θερμίδες λιγότερες από το κανονικό – αν κάποιος, δηλαδή, χρειαζόταν 2.000 θερμίδες την ημέρα, το διαιτολόγιό του είχε σχεδιαστεί έτσι ώστε και με τα τρία γεύματα να μην ξεπερνά τις 1.250. Επίσης, αν και τα διαιτολόγια είχαν αρκετές πρωτεΐνες, δεν ήταν σχεδιασμένα σύμφωνα με την πρωτεϊνική δίαιτα Άτκινς, όπως είπαν οι ερευνητές, και περιλάμβαναν αρκετά λαχανικά και φρούτα. Για να δοκιμάσετε να παίρνετε το 25% των θερμίδων από πρωτεΐνες, αν π.χ. θέλετε μια δίαιτα των 1.300 θερμίδων την ημέρα, υπολογίστε να παίρνετε γύρω στις 325 θερμίδες από κρέας ή τυρί ή ψάρι.