Σύμφωνα με δημοσίευμα στην ειδική αθλητιατρική επιθεώρηση «British Journal of Sports Medicine», όσοι αθλούνται ή έστω περπατούν τακτικά, μειώνουν τις πιθανότητες να κολλήσουν ίωση του αναπνευστικού κατά 43 έως 46%, δηλαδή σχεδόν στο μισό!

Σύμφωνα με τους ερευνητές, η αντιγριπική συνταγή προϋποθέτει άθληση ή ζωηρό περπάτημα 5 ημέρες την εβδομάδα. Η έρευνα δημοσιεύεται σε βρετανικό έντυπο, πλην όμως έγινε από Αμερικανούς και συγκεκριμένα από το Πανεπιστήμιο Appalachia της Βόρειας Καρολίνα. Οι ειδικοί παρακολούθησαν επί 3 μήνες την άθληση, αλλά και την ευαισθησία στις ιώσεις, 1.000 ενήλικων ατόμων όλων των ηλικιών (19 μέχρι 85 ετών). Η έρευνα περιέλαβε φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες, ώστε να ελεγχθούν όλες οι «σεζόν της γρίπης». Όπως, λοιπόν, ανακοίνωσαν στη συνέχεια οι επιστήμονες, όσοι αθλούνταν με κάποια ένταση 5 φορές την ημέρα, ασθένησαν από ιώσεις σε πολύ χαμηλότερα ποσοστά από εκείνους που έκαναν καθιστική ζωή. Αποδίδουν το θετικό αποτέλεσμα στο γεγονός ότι η άθληση εντείνει κατακόρυφα (έστω και για λίγες ώρες) τη λειτουργία του ανοσοποιητικού. Η λειτουργία του ξαναπέφτει σε κανονικά επίπεδα ύστερα από 2-3 ώρες, αλλά αυτή η ολιγόωρη κορύφωση αρκεί, όπως φαίνεται, ώστε να προλάβουν τα στοιχεία του ανοσοποιητικού με ορμητική έφοδο να καταπολεμήσουν ιώσεις που μας «περιτριγυρίζουν».

Το θέμα, βέβαια, είναι τι εννοούν οι ειδικοί «ζωηρό περπάτημα» ή «έντονη άθληση» ώστε να εφαρμόσει κάποιος τη συνταγή κατά γράμμα. Διαβάζοντας, λοιπόν, την έρευνα, διαπιστώσαμε ότι εκείνοι που αρρώσταιναν πιο αραιά από όλους ήταν όσοι αθλούνταν ή περπατούσαν πάνω από 20 λεπτά τη μέρα, σχεδόν κάθε μέρα. Ως ένταση στην άθληση προσδιόρισαν ιδανική εκείνη που στα 20 ή 30 λεπτά κάνει κάποιον να νιώσει πολύ κουρασμένος ή πάντως να έχει ιδρώσει.

Επίσης, διαπιστώθηκε ότι όσοι αθλούνταν επαρκώς, ακόμα κι όταν κολλούσαν μια ίωση (κοινό κρυολόγημα ή γρίπη), είχαν ηπιότερα συμπτώματα και ανάρρωναν πιο γρήγορα από τους μη αθλούμενους.

Δείτε επίσης: