Αν έχετε πρόβλημα με το έντερό σας και δεν μπορείτε να βρείτε την υγειά σας με κανένα σκεύασμα και καμία δίαιτα, ίσως να σας βοηθήσει το συμπέρασμα μιας έρευνας από τη Σουηδία. Η έρευνα έδειξε συγκεκριμένα ότι όσοι περπατούσαν ή αθλούνταν λίγες ώρες την εβδομάδα, είχαν πολύ μεγάλη βελτίωση στα συμπτώματα των πόνων, του φουσκώματος, της διάρροιας και της δυσκοιλιότητας. Σε διάστημα 3 μηνών, το 43% όσων αθλούνταν παρουσίασαν σημαντική βελτίωση σε όλα τα προαναφερόμενα συμπτώματα, ενώ εξίσου σημαντική βελτίωση παρουσίασε μόνο το 25% όσων δεν αθλούνταν και έπαιρναν διάφορα σκευάσματα ή απλώς πρόσεχαν πάρα πολύ τη διατροφή τους.

Στη συγκεκριμένη έρευνα συμμετείχαν άτομα που έπασχαν από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου. Η οδηγία που τους δόθηκε για 3 μήνες ήταν να περπατούν ζωηρά ή να αθλούνται σε μέτρια ένταση επί 20 λεπτά, μέρα παρά μέρα – αν μπορούσαν, τους ζητήθηκε να αθλούνται ή να περπατούν και λίγο παραπάνω, όμως όχι πάνω από μία ώρα τη φορά.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν μεγάλα οφέλη από την άθληση ή το περπάτημα και εικάζουν ότι η κίνηση βοήθησε στην αποβολή αερίων του εντέρου. Επίσης, εικάζουν ότι η άθληση βελτίωσε διάφορους δείκτες υγείας, οι οποίοι στη συνέχεια έμμεσα βοήθησαν και στην καλύτερη λειτουργία του εντέρου. Βασικό παράγοντα που βελτιώνεται με την άθληση και που συνδέεται με το σύνδρομο θεωρούν το στρες και το ορμονικό σύστημα.

Για το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, οι ειδικοί ξέρουν μέχρι στιγμής ότι… η αιτία του είναι άγνωστη. Όμως, οι πάσχοντες εμπειρικά γνωρίζουν ότι η νόσος εκδηλώνεται συχνότερα όταν τρώνε συγκεκριμένα τρόφιμα ή τις ημέρες που θα τύχει να φάνε μεγαλύτερη ποσότητα από τη συνηθισμένη. Επίσης, γνωρίζουν ότι το πρόβλημά τους (ειδικά το φούσκωμα) είναι εντονότερο όταν έχουν στρες. Πολλοί αλλάζουν δραστικά τη διατροφή τους και παράλληλα παίρνουν σκευάσματα για τη διάρροια ή τη δυσκοιλιότητα, καθαρτικά ή συμπληρώματα με ίνες – ανάλογα με το σύμπτωμα που τους ενοχλεί συχνότερα και περισσότερο. Πολλοί βοηθούνται επίσης με την ψυχοθεραπεία και βλέπουν βελτίωση με τακτικές που μειώνουν το στρες τους.

Επειδή, πάντως, κάποιοι παρουσίασαν επιδείνωση των συμπτωμάτων τους μετά την άθληση, οι ειδικοί δεν συνιστούν τη μεγάλη ένταση στο περπάτημα, στο ποδήλατο ή σε οποιαδήποτε μορφή άθλησης. Πιστεύουν ότι τα περισσότερα οφέλη θα προκύψουν από τηνήπιας έως μέτριας έντασης άσκηση.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: