Έρευνα η οποία δημοσιεύεται στην ειδική ιατρική επιθεώρηση «Archives of Internal Medicine» δείχνει ότι η κατανάλωση ινών δεν βοηθά απλώς το έντερό μας, αλλά παρατείνει τη ζωή μας. Συγκεκριμένα, όπως διαπίστωσαν οι ειδικοί, όσοι τρώνε προϊόντα ολικής άλεσης και κυρίως δημητριακά ζουν περισσότερο από εκείνους που αποφεύγουν τις ίνες.

Πάντως, το παράδοξο είναι ότι τα οφέλη διαπιστώθηκαν κυρίως με όσους έπαιρναν τις φυτικές τους ίνες από δημητριακά και όχι από φρούτα και λαχανικά. Ο λόγος που παρατηρήθηκε αυτό είναι άγνωστος και ίσως πρόκειται για λάθος μεθοδολογία στην έρευνα. Σύμφωνα με την έρευνα, όσοι έτρωγαν συχνά δημητριακά ολικής άλεσης πλούσια σε ίνες, είχαν 22% έως 56% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από οποιαδήποτε νόσο!

Οι ειδικοί παρακολούθησαν συγκεκριμένα την εξέλιξη της υγείας 219.123 ανδρών και 168.999 γυναικών επί μία δεκαετία. Στο διάστημα αυτό πέθαναν 20.126 άνδρες και 11.330 γυναίκες. Οι άνδρες κατά μέσο όρο έτρωγαν 13 έως 29 γραμμάρια ινών την ημέρα και οι γυναίκες 11 έως 26 γραμμάρια. Συγκρίνοντας τις ομάδες που κατανάλωναν τις περισσότερες ίνες με τις υπόλοιπες ομάδες ανδρών και γυναικών (εκείνες δηλαδή που δεν έτρωγαν ίνες ή κατανάλωναν πολύ λίγες), διαπίστωσαν ότι οι πρώτοι (οι λάτρεις των ινών) έχασαν τη μάχη για τη ζωή από διάφορες παθήσεις σε ποσοστό 24% έως 56% χαμηλότερο από τους υπόλοιπους – τα ποσοστά ήταν σχεδόν ίδια και στα 2 φύλα για όλες τις αιτίας θανάτου.

Αν και στο τελικό αποτέλεσμα πιθανόν έπαιξε ρόλο και το γεγονός ότι περισσότερες φυτικές ίνες κατανάλωναν σύμφωνα με τους ερευνητές οι λεπτοί και πιο μορφωμένοι (άρα άτομα που φρόντιζαν περισσότερο την υγεία τους εν γένει και που θα ήταν λογικό να ζήσουν περισσότερο), οι ειδικοί διαπίστωσαν ότι οι ίνες προσέφεραν χρόνια ζωής σε όλους, ανεξαρτήτως αυτών των 2 παραμέτρων. Δηλαδή, εκείνοι που κατανάλωναν πολλές ίνες έζησαν περισσότερα χρόνια ακόμα και αν ήταν παχείς ή είχαν χαμηλό μορφωτικό επίπεδο, οπότε μάλλον εκείνο που «έκανε τη διαφορά» ήταν πράγματι οι ίνες και όχι το μορφωτικό ή οικονομικό επίπεδο που διασφάλιζε πιο υγιεινή ζωή και μεγαλύτερη ιατρική φροντίδα.

Αναλύοντας τα αποτελέσματα, οι ειδικοί σχολίασαν επίσης ότι τα οφέλη δεν περιορίζονταν στα ήδη γνωστά προβλήματα υγείας, π.χ. στην καρδιοπάθεια, μια που είναι από χρόνια σαφές ότι οι ίνες βελτιώνουν το κυκλοφορικό.

Οι φυτικές ίνες (άγνωστο με ποιο μηχανισμό) φαίνεται ότι βοήθησαν και στην καταπολέμηση αναπνευστικών λοιμώξεων ή άλλων φλεγμονωδών παθήσεων. Οι ειδικοί εικάζουν ότι πρέπει να έχουν λογικά και κάποια αντιφλεγμονώδη δράση.

Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις υπηρεσίες υγείας, οι μεν γυναίκες πρέπει να καταναλώνουν 25 γραμμάρια ινών την ημέρα, οι δε άνδρες 28.

Δείτε επίσης: