Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας των οποίων οι μητέρες είναι τρυφερές, φέρονται καθησυχαστικά και υποστηρικτικά και τα βοηθούν να ελέγξουν την ανυπομονησία τους, έχουν μεγαλύτερο ιππόκαμπο – μια περιοχή του εγκεφάλου που σχετίζεται με τη μνήμη, τη μάθηση και την απόκριση στο στρες – όταν φτάσουν σε σχολική ηλικία.

Στο πλαίσιο της έρευνας οι ειδικοί υπέβαλαν παιδιά ηλικίας 3-6 ετών σε μια κατάσταση που τους προκαλούσε στρες και η οποία προσομοίαζε τις συνθήκες της καθημερινότητάς τους. Τα παιδιά ήταν σε ένα δωμάτιο με ένα λαμπερό πακέτο δώρου το οποίο όμως τους είπαν ότι δεν μπορούσαν να το ανοίξουν προτού η μαμά συμπληρώσει ορισμένες αιτήσεις. Οι ερευνητές παρατήρησαν με ποιο τρόπο οι μητέρες και τα παιδιά χειρίστηκαν την κατάσταση η οποία έμοιαζε με αναπαράσταση μιας σκηνής της καθημερινότητας όπου συχνά η μητέρα προσπαθεί να κάνει κάτι και το παιδί πρέπει να περιμένει και να ελέγξει τις παρορμήσεις του, μέχρι εκείνη να του δώσει την προσοχή της.

Όταν τα παιδιά του πειράματος ήταν 7-10 ετών οι ερευνητές τα υπέβαλαν σε μαγνητικές τομογραφίες. Διαπίστωσαν τότε ότι τα παιδιά που είχαν τρυφερές μητέρες είχαν περίπου 10% μεγαλύτερο ιππόκαμπο από εκείνα που είχαν μητέρες με διαφορετική συμπεριφορά.

Η έρευνα δημοσιεύθηκε στο Proceedings of the National Academy of Sciences.