Σε φαύλο κύκλο έχουν εμπλακεί εκείνοι που παίρνουν συστηματικά παυσίπονα για την ανακούφιση από τον πονοκέφαλο, μια και η κατάχρηση παυσίπονων μπορεί να προκαλέσει περισσότερους πονοκεφάλους. Η προειδοποίηση αυτή περιέχεται στις οδηγίες που εξέδωσε για πρώτη φορά το βρετανικό Ινστιτούτο για την Υγεία και την Κλινική Αριστεία (National Institute for Health and Clinical Excellence, NICE).


Οι πονοκέφαλοι που προκαλούνται από την κατάχρηση παυσίπονων είναι παρόμοιοι με εκείνους που προκαλούνται από άλλα αίτια, εξηγούν οι ειδικοί.


Επισημαίνουν δε ότι το πρόβλημα του «φαρμακευτικού πονοκεφάλου» μάλλον ξεκινά όταν παρατηρείται συστηματική λήψη παυσίπονων επί 10-15 ημέρες κάθε μήνα για την ανακούφιση από αυτόν.


Μάλιστα, στις νέες οδηγίες για τους γιατρούς του NICE, αναφέρεται ότι πρέπει να ζητούν από όσους υποφέρουν από πονοκεφάλους να διακόπτουν αμέσως τα παυσίπονα. Ωστόσο, κάτι τέτοιο θα προκαλέσει στους ασθενείς πρόβλημα (έξαρση των πονοκεφάλων) για περίπου ένα μήνα έως ότου τα συμπτώματά τους βελτιωθούν. Κάτω από αυτό το πρίσμα, οι επιστήμονες του NICE επισημαίνουν ότι θα πρέπει να διερευνηθούν και άλλες εναλλακτικές λύσεις για την αντιμετώπιση των πονοκεφάλων, όπως ο βελονισμός.