Καλησπέρα σας, είμαι 21 ετών με ύψος 1.60 και το βάρος μου κυμαίνεται στα 44.5 με 46.5 κιλά. Έχω περάσει μια περίοδο έντονου άγχους και γνωρίζω πως ο ψυχολογικός παράγοντας παίζει μεγάλο ρόλο στο γεγονός ότι δεν παίρνω κιλά. Τρώω τρεις φορές την ημέρα και κάνω και ενδιάμεσα γεύματα κάποιες φορές αλλά όσο και αν προσπαθώ να φτάσω στα 50 κιλά που θέλω, δεν μπορώ. Έχω κάνει όλες τις εξετάσεις, για θυρεοειδή κλπ. και όλα ειναι φυσιολογικά. Θεωρείται το βάρος μου φυσιολογικό; ευχαριστώ πολύ.
Δανάη

Δανάη, το ελάχιστο φυσιολογικό βάρος για τα χαρακτηριστικά σου είναι τα 47,5 κιλά περίπου. Επομένως, τώρα θεωρείσαι λιποβαρής, γεγονός που σημαίνει ότι έχεις επικίνδυνα χαμηλό βάρος. Οφείλεις να προσπαθήσεις να το αυξήσεις. Η επιβολή ενός συγκεκριμένου προγραμματισμού είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε άυξηση βάρους. Σε πρώτη φάση το μέγεθος των μερίδων θα πρέπει να αυξηθεί στα μεσημεριανά και τα βραδινά γεύματα, ενώ θα πρέπει να καταναλώνονται και τουλάχιστον 3-4 ενδιάμεσα σνακς. Στα κυρίως γεύματα θα πρέπει να προστεθούν και προϊόντα υψηλής ενεργειακής αξίας συμπληρωματικά του φαγητού, όπως τα τυριά και το ψωμί, ενώ στα ενδιάμεσα γεύματα καλές επιλογές αποτελούν οι ξηροί καρποί, τα αλμυρά κράκερς και κριτσίνια και τα τοστ συνοδευόμενα από γάλα ή χυμούς φρούτων. Το γάλα και οι χυμοί φρούτων θα μπορούσαν επίσης να υποκαταστήσουν μερικώς το νερό. Το λίπος στη δίαιτα πρέπει να είναια αυξημένο αλλά η βασικότερη πηγή λίπους πρέπει να είναι μη κορεσμένα λιπαρά οξέα, δηλαδή μονοακόρεστα και πολυακόρεστα. Καλές πηγές αποτελούν το ελαιόλαδο και άλλα φυτικά έλαια, οι ξηροί καρποί, τα ψάρια και τα υπόλοιπα θαλασσινά. Αυτές είναι κάποιες από τις βασικές οδηγίες για την αύξηση του βάρους.

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: