Η τήρηση ενός ημερολογίου μετά από ένα χωρισμό ή ένα διαζύγιο αποτελεί συχνή προτροπή από τους οικείους, αλλά και τους ειδικούς ψυχικής υγιεινής με το σκεπτικό ότι θα βοηθήσει στην ανακούφιση από το χωρισμό και τη γρηγορότερη συναισθηματική ανάκαμψη του χωρισμένου.

Φαίνεται όμως ότι αυτή η πρακτική – που πολλοί ειδικοί θεωρούν καθολικά ευεργετική – τελικά δεν κάνει καλό σε όλους.

Σε σχετικό πείραμα των ψυχολόγων από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα διαπιστώθηκε ότι για ορισμένους η καταγραφή των μύχιων σκέψεων και συναισθημάτων σε ημερολόγιο μπορεί τελικά να δυσκολέψει την συναισθηματική τους ανάκαμψη.

Αυτό σύμφωνα με τον επικεφαλής ερευνητή David Sbarra συμβαίνει σε εκείνους που έχουν την τάση να αναμασούν και να αναμοχλεύουν διαρκώς μέσα στο μυαλό τους την πορεία της σχέσης και το τι μπορεί να πήγε στραβά.

Όταν σε έναν τέτοιο άνθρωπο ζητηθεί να γράψει τις σκέψεις του σε ημερολόγιο είναι λογικό να ενταθεί το στρες που νιώθει εξηγεί ο David Sbarra o οποίος πιστεύει ότι είναι προτιμότερο τις σκέψεις μας να τις απορροφούν τα μελλοντικά μας σχέδια και το πώς θα οργανώσουμε τη ζωή μας, και όχι να τις μονοπωλεί η αναζήτηση των αιτίων του χωρισμού.

Τα συμπεράσματα της έρευνας αναμένεται να δημοσιευθούν στο Clinical Psychological Science, το επιστημονικό περιοδικό της αμερικανικής Ένωσης Ψυχικών Ερευνών.

Δείτε επίσης: