Ερευνητές βρήκαν ότι τα πρόωρα μωρά, που είχαν εκτεθεί περισσότερο στην ομιλία των ενηλίκων, όπως π.χ. των γονιών τους, όσο βρίσκονταν στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας Νεογέννητων (ΜΕΘΝ), πετύχαιναν υψηλότερα σκορ σε αναπτυξιακά τεστ όταν μεγάλωναν.

Στη συγκεκριμένη μελέτη συμμετείχαν 36 μωρά, που ήταν υγιή, αλλά είχαν γεννηθεί πριν την 32η εβδομάδα (σύμφωνα με την Αμερικάνική Ένωση Μαιευτήρων Γυναικολόγων, ένα έμβρυο θεωρείται τελειόμηνο αν γεννηθεί μεταξύ 39ης και 41ης εβδομάδας κύησης). Για τους σκοπούς της συγκεκριμένης έρευνας, τα μωρά φορούσαν ειδικά γιλέκα, εξοπλισμένα με συσκευές, που κατέγραφαν και ανέλυαν τις συζητήσεις και το θόρυβο στο χώρο γύρω από αυτά για περισσότερες από 16 ώρες.

Οι ηχογραφήσεις πραγματοποιήθηκαν την 32η και την 36η εβδομάδα και οι μετρήσεις έδειξαν ότι τα μωρά είχαν εκτεθεί σε περισσότερες ομιλίες την 36η εβδομάδα, καθώς και ότι το μέγεθος της έκθεσης κυμαινόταν μεταξύ των 144 και 26 χιλιάδων λέξεων. Στη δεύτερη φάση της έρευνας πραγματοποιήθηκαν ειδικά αναπτυξιακά τεστ, όταν τα μωρά έφτασαν τους 7 και τους 18 μήνες.

Οι ερευνητές βρήκαν έπειτα από τις απαραίτητες προσαρμογές ότι τα βρέφη που είχαν εκτεθεί σε περισσότερες λέξεις την 32η εβδομάδα, παρουσίασαν μια διαφορά 12% στα γλωσσικά τους σκορ. Επιπλέον, καταγράφηκε 20% διαφορά στα σκορ επικοινωνίας τους όταν έφτασαν τους 18 μήνες ζωής. Φάνηκε, λοιπόν, ότι η αυξημένη επικοινωνία των ενηλίκων στη ΜΕΘΝ σχετιζόταν με υψηλότερα ποσοστά στα γλωσσικά και τα νοητικά τεστ.