Είμαι 28 ετών, 61 κιλά, με ύψος 1,58. Πήρα μέσα στο 2013, 11 κιλά, αν και δεν άλλαξα διατροφικές συνήθειες. Δυστυχώς τρώω πολλά γλυκά και υδατάνθρακες καθημερινά από τότε που ήμουν παιδί, αλλά από τα 16 μου πάντα έμενα στα 49-50 κιλά και δεν πάχαινα. Δεν παίρνω φάρμακα και δεν έχω άλλο ιατρικό πρόβλημα (εξέτασα το θυρεοειδή μου κλπ., αλλά όλα είναι φυσιολογικά, άρα υποθέτω ότι η κακή διατροφή ετών και έλλειψη άσκησης με «εκδικείται» τώρα που κοντεύω τα 30). Θέλω να χάσω αυτά τα κιλά μέσα στο 2014 και να επανέλθω στα 50. Μπορείτε να μου δώσετε κάποιες συμβουλές για να ξεκινήσω την προσπάθειά μου; Ξέρω τα βασικά, όπως το ότι πρέπει να περιορίσω τα τηγανητά και το ψωμί, όμως πώς θα καταφέρω να περιορίσω τα γλυκά, τα οποία συνήθισα εδώ και χρόνια να τρώω ανεξέλεγκτα σε καθημερινή βάση; Να συμπληρώσω ότι κάνω δουλειά γραφείου και κάθομαι πολλές ώρες τη μέρα (τουλάχιστον 11), ότι πίνω πολύ νερό και δεν πίνω αλκοόλ και καφέ. Ευχαριστώ, Γιώτα

Γιώτα, αφού ξεκαθαρίσουμε ότι το βάρος σου, έστω και οριακά, είναι φυσιολογικό, θα πρέπει να σου τονίσω ότι ο βασικός τρόπος για να σε βοηθήσει η διατροφή σου να μειώσεις τα γλυκά είναι να κάνεις μικρά και συχνά γεύματα μέσα στην ημέρα. Αν τρως ανά τακτά χρονικά διαστήματα και έχουν όλα τα γεύματά σου υδατάνθρακες καταφέρνεις να μην πέφτει πολύ η γλυκόζη (το σάκχαρο) στο αίμα σου. Έτσι, τουλάχιστον δεν προστίθεται στην επιθυμία σου για γλυκό και η βιολογική ανάγκη να ανεβάσεις γρήγορα το σάκχαρό σου, όπως συμβαίνει όταν αφήνεις πολλή ώρα μεταξύ των γευμάτων. Αφού κάνεις τόσο καθιστική ζωή (πρέπει να πιεστείς λίγο παραπάνω για να αυξήσεις την κίνησή σου), για να χάσεις βάρος θα πρέπει να είσαι πολύ λεπτομερής στη διατροφή σου. Τέλος, δε θα πρέπει να βιαστείς, καθώς για τα δικά σου χαρακτηριστικά, η σύσταση είναι ½ κιλό απώλεια βάρους ανά εβδομάδα.

Ακολουθήστε το στο Google News