Έχω το εξής πρόβλημα: Όταν τρέχω αισθάνομαι τα πόδια μου να πατάνε με δύναμη το δάπεδο με αποτέλεσμα να αποσυντονίζομαι και να δυσκολεύομαι να συνεχίσω. Τι μπορώ να κάνω γι’ αυτό; Eπίσης, θα ήθελα να μάθω ποιος είναι ο σωστός τρόπος αναπνοής την ώρα του τρεξίματος. Ευχαριστώ, Ελένη

Αγαπητή Ελένη, σας ευχαριστώ πολύ για την ερώτηση και την προτίμηση στο πρόσωπό μου. Όσον αφορά το πρώτο ερώτημα καλό θα ήταν, σε πρώτη φάση, να εξετάσετε τα υποδήματα που χρησιμοποιείτε. Πιθανόν να είναι ακατάλληλα και καθώς περπατάτε να εφαρμόζονται πιέσεις στο πέλμα που επηρεάζουν την ισορροπία σας ή να χρειάζεστε ειδικούς πάτους. Επίσης, καλό θα ήταν να εξετάσετε εάν υπάρχει, ή τείνει να εμφανιστεί, πλατυποδία κάνοντας ένα πελματογράφημα. Ουσιαστικά αυτό που ενδιαφέρει είναι να μελετηθούν τα κέντρα εφαρμογής πίεσης πέλματος και η καμπυλότητα της ποδικής καμάρας. Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημά σας, αναφορικά με το τρέξιμο, η αναπνοή είναι μία φυσιολογική λειτουργία και προσαρμόζεται άμεσα στην όποια φυσική δραστηριότητα. Η συνήθης συμβουλή που δίνεται είναι εισπνοή από τη μύτη και εκπνοή από το στόμα. Αυτό έχει μια βάση, εάν σκεφτούμε πως από τη μύτη φιλτράρεται ο αέρας και κατακρατούνται σωματίδια του περιβάλλοντος. Ωστόσο θα σας συνιστούσα να αναπνέετε μέσω της θωρακικής οδού και όχι της διαφραγματικής οδού. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εστιάσετε στην αύξηση της θωρακικής κοιλότητας και όχι του διαφράγματος (κοιλιακή χώρα). Ο φυσιολογικός αναπνευστικός μηχανισμός (οι αναπνευστικές κινήσεις) σάς επιτρέπει να χειριστείτε στην αναπνοή με αποδοτικό τρόπο για τη σωματική σας δραστηριότητα, οπότε είναι καθαρά θέμα εξοικείωσης εφόσον δε συντρέχουν άλλοι λόγοι περιορισμού, όπως παθολογικοί παράγοντες.