Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Eastern Kentucky των Η.Π.Α. έδειξαν φωτογραφίες, ενός όμορφου και ενός άσχημου άνδρα σε 170 γυναίκες. Στη συνέχεια, δημιούργησαν δύο υποθετικά σενάρια. Στην πρώτη περίπτωση ο άνδρας (τόσο ο άσχημος όσο και ο όμορφος) ζητούσε στις γυναίκες να δανειστεί ένα στυλό και στη δεύτερη να τις βγάλει μία φωτογραφία. Στο πρώτο σενάριο η εμφάνιση των ανδρών δεν έπαιξε κανένα ρόλο στο πώς αντέδρασαν οι γυναίκες σε αυτό που τους ζήτησαν. Στο δεύτερο σενάριο, όπου οι άνδρες ξεπέρασαν τα όρια, οι γυναίκες αντίθετα αντέδρασαν πολύ καλύτερα στους γοητευτικούς άνδρες.

Οι ερευνητές βρήκαν, λοιπόν, ότι η πρώτη εντύπωση σε σχέση με την εμφάνιση επηρέαζε τη γνώμη των γυναικών ειδικά όταν οι άνδρες αυτοί επρόκειτο να φερθούν ανάρμοστα. Όταν επρόκειτο λοιπόν για τον άσχημο η ανοχή τους ήταν πολύ μικρότερη από ότι όταν επρόκειτο για τον όμορφο.

Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει δηλαδή, είναι ότι οι άνθρωποι τείνουν να είναι πιο θετικά διακείμενοι στους εμφανίσιμους ανθρώπους κι αυτό φαίνεται να επηρεάζει το πώς βλέπουν τη συμπεριφορά τους στο μέλλον. Για παράδειγμα, ο Don Draper από το δημοφιλές σίριαλ Mad Men, είναι ψεύτης, απατάει, πίνει πολύ αλλά η γοητεία του και η ομορφιά του επιτρέπουν πάντα να κερδίζει τις γυναίκες.

Οι ερευνητές μάλιστα σημειώνουν επίσης, ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν ή θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη και από το νομικό σύστημα.