Καλή σας μέρα. Το πρωινό μου αποτελείται από ένα γιαούρτι 2% λιπαρά (σε πήλινο) στο οποίο προσθέτω λιναρόσπορο και πίτουρο βρώμης ή βρώμη. Έμαθα πρόσφατα ότι με αυτό τον τρόπο δεν απορροφάται μεγάλο μέρος του ασβεστίου από τον οργανισμό (λόγω των δημητριακών).

Θα ήθελα αν είναι εύκολο και γνωρίζετε να μου απαντήσετε στα εξής:

1. Αληθεύει το παραπάνω για την απορρόφηση ασβεστίου;

2. Αν τρώω σε νερό το λιναρόσπορο και το πίτουρο βρώμης ή βρώμη, μετά από πόση ώρα μπορώ να καταναλώσω το γιαούρτι;

Είμαι άντρας, 50 ετών. Ευχαριστώ πολύ, Γιάννης

Αγαπητέ Γιάννη, η απορρόφηση του ασβεστίου μπορεί να επηρεαστεί από έναν αριθμό διατροφικών παραγόντων, π.χ. την συνολική πρωτεϊνική πρόσληψη, την κατανάλωση αλκοόλ, την κατανάλωση φυτικών ινών κ.α. Το φυτικό οξύ που περιέχεται στις φυτικές ίνες δεσμεύει το ασβέστιο εμποδίζοντας την επαρκή απορρόφηση του από τον οργανισμό. Εάν θέλετε να ενισχύσετε την απορρόφηση του ασβεστίου μπορείτε να καταναλώσετε το γιαούρτι ως πρωινό και ως πρόγευμα (μετά από 2-3 ώρες) το λιναρόσπορο και τη βρώμη μαζί με ένα φρούτο εποχής ή 1 φλ. φρέσκο χυμό (ή αντίστροφα). Μην ξεχνάτε πως κατά την διάρκεια της ημέρας παίρνουμε ασβέστιο και από άλλες πολύτιμες πηγές, όπως είναι τα ψάρια (ιδιαίτερα αυτά που καταναλώνονται με τα κόκαλα π.χ. γαύρος), τα τυριά, τα αμύγδαλα, τα φασόλια, το σπανάκι κτλ.
Νάνσυ Γρίβα, Διατροφολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης Chryssalis Medical Spa

Ακολουθήστε το στο Google News