Καλησπέρα και με συγχωρείτε προκαταβολικά για την κάπως εξατομικευμένη διατύπωση της απορίας μου, η οποία όμως φαίνεται να απασχολεί κι άλλους, όπως διαπίστωσα από σχετική έρευνα σε forums. Είμαι 25 ετών, με ύψος 1.64, μετά από μία χρόνια «περιπέτεια» αυξομειώσεων βάρους, πέρασα σε μία περίοδο απότομης και έντονης απώλειας, με περιορισμό τόσο ποσοτήτων όσο και ομάδων τροφίμων -με φυσικά έντονο ψυχικό αντίκτυπο, ο οποίος δεν είναι της παρούσης. Όταν αντιλήφθηκα πώς υπήρχε «θέμα», αντίληψη που προέκυψε κατά βάση λόγω αμηνόρροιας εδώ και αρκετούς μήνες, αλλά και των ψυχολογικών επιπτώσεων, αφού η εικόνα του σώματός μου δεν ενόχλησε ποτέ την αισθητική μου, αποφάσισα να επισκεφθώ ειδικό- διατροφολόγο και ξεκινήσαμε διατροφή εδώ και 2 μήνες. Στην πρώτη μου επίσκεψη το βάρος μου ήταν 50 κιλά, με ιδιαίτερη αυξημένη μυϊκή μάζα (85%) -γυμνάζομαι συστηματικά- και σωματικά υγρά και αρκετά χαμηλό ποσοστό λίπους (10%), στο οποίο ο διατροφολόγος απέδωσε και την έλλειψη περιόδου. Δυο μήνες μετά κι ενώ ακολουθώ ένα πρόγραμμα γεμάτο από τροφές υψηλές σε «καλά» λιπαρά (ξηρούς καρπούς, μέλι ταχίνι κλπ), το βάρος μου παραμένει σταθερό, ενώ το λίπος μου αυξήθηκε κατά 2%, με αντίστοιχη απώλεια της μυϊκής μου μάζας. Ο διατροφολόγος μου δηλώνει πολύ ικανοποιημένος, το ζήτημα είναι πώς είμαι επιφυλακτική για το κατά πόσο όλο αυτό λειτουργεί πραγματικά θετικά, ή απλώς εις βάρος της μυϊκής μου μάζας και κατ’ επέκτασιν της εικόνας του σώματός μου; (το οποίο ήδη βλέπω πιο «πλαδαρό» αν και όχι πιο γεμάτο/»δεμένο», αφού έχω μειώσει και την ένταση αλλά και την συχνότητα των προπονήσεων). Δεδομένου και της κάπως εύθραυστης ισορροπίας στο θέμα σώμα/κιλά, φοβάμαι μην μου γυρίσει και πάλι αντίστροφα και αρχίσω να μειώνω τα λιπαρά, ή να υπερ-γυμνάζομαι. Ευχαριστώ προκαταβολικά για τον χρόνο σας! Κάθε συμβουλή/άποψη/βοήθεια θα ήταν παραπάνω από ευπρόσδεκτη. Δήμητρα

Δήμητρα, θα πρέπει οπωσδήποτε να αυξηθεί το σωματικό σου λίπος. 10-12% είναι πολύ χαμηλό για μια γυναίκα της ηλικίας σου, εκτός αν μιλάμε για αθλήτρια πρωταθλητισμού. Επειδή δεν είσαι σε αυτή την κατηγορία, είναι σωστή η προσπάθειά σου να αυξηθεί το σωματικό σου βάρος. Πρέπει, όμως, να πιέσεις τον εαυτό σου να καταναλώσει ακόμα περισσότερη τροφή. Φυσικά και θα έχεις λίγο διαφορετική εικόνα σώματος με περισσότερο σωματικό λίπος, αλλά αυτό είναι αναπόφευκτο και συνάμα απαραίτητο. Μην ανησυχείς, όμως, για το μυϊκό σου ιστό, δε μειώνεται κατά την διαδικασία αύξησης βάρους-λίπους με την κατάλληλη διατροφή. Το αποτέλεσμα της λιπομέτρησης που είδες θα μπορούσε να οφείλεται στο αναμενόμενο περιθώριο σφάλματος (1-2%) που έχουν όλοι οι λιπομετρητές και δε σημαίνει απαραίτητα ελάττωση του μυϊκού σου ιστού. Εσύ συγκεντρώσου σε ό,τι πραγματικά σου χρειάζεται αυτή τη στιγμή, που είναι η βελτίωση της σωματικής σου σύστασης.

Ακολουθήστε το στο Google News