Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι εθισμένοι νεαροί παίκτες λειτουργούν όπως οι εξαρτημένοι ενήλικες από τις ναρκωτικές ουσίες. Τα παιδιά μάλιστα διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο καθώς το μυαλό τους είναι πιο «ευέλικτο» σημειώνει έρευνα του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας. «Ο κίνδυνος για τα εθισμένα στα βιντεοπαιχνίδια παιδιά είναι μεγάλος επειδή ο εγκέφαλός τους είναι ευέλικτος. Κάποια τμήματα του εγκεφάλου αναπτύσσονται έως την ηλικία των 17, ενώ άλλα δεν αναπτύσσονται πλήρως έως ότου συμπληρώσουν τα 25 έτη» εξηγεί ο καθηγητής, εκ των συγγραφέων της μελέτης Ofir Turel από το Κρατικό Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας.
Σειρά μελετών αποκαλύπτει ότι το τμήμα του εγκεφάλου που σχετίζεται με την παρορμητική συμπεριφορά είναι μικρότερο και πιο ευαίσθητο στους εθισμένους χρήστες βιντεοπαιχνιδιών, προκειμένου να επεξεργαστεί τα ερεθίσματα των παιχνιδιών γρηγορότερα. «Το γεγονός ότι το εν λόγω τμήμα του εγκεφάλου είναι μικρότερο σημαίνει ότι μπορεί να επεξεργάζεται τις πληροφορίες πολύ πιο γρήγορα. Αλλά όπως σε ένα αυτοκίνητο, πρέπει να βάζουμε περισσότερη βενζίνη για να έχει περισσότερη δύναμη, έτσι συμβαίνει και με τον εγκέφαλο».
«Επιπλέον, η ανάπτυξη του τμήματος που έχει σχέση με την παρορμητική συμπεριφορά είναι πολύ πιο γρήγορη σε σύγκριση με την ανάπτυξη του τμήματος που επηρεάζει τον αυτοέλεγχο» σημειώνει ο καθηγητής O. Turel και προσθέτει: «Έτσι για παράδειγμα ένα παιδί 13 ετών έχει έντονη προδιάθεση για παρορμητικές και επικίνδυνες συμπεριφορές».Ωστόσο επισημαίνει ότι «με τα παιδιά υπάρχει περιθώριο για… ρυθμίσεις και βελτιώσεις. Χρειάζονται την προστασία μας. Ο εγκέφαλός τους δεν είναι τόσο αποτελεσματικός όσο ο δικός μας».
Να σημειωθεί ότι τα αποτελέσματα της έρευνας που δημοσίευσε η Daily Telegraph, έρχονται μετά από προειδοποιήσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης παγκοσμίως ότι η συνεχής ενασχόληση με τα βιντεοπαιχνίδια πλήττει την εκπαίδευση των παιδιών, ενώ παράλληλα ενισχύει την βίαιη συμπεριφορά.
Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι ο εθισμός παιδιών ηλικίας 13-15 ετών στα βιντεοπαιχνίδια συνδέεται με αυξημένη πιθανότητα κατάχρησης ναρκωτικών ουσιών αργότερα. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τον περασμένο Ιανουάριο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε επίσημα τον «εθισμό στα βιντεοπαιχνίδια» ως ψυχική ασθένεια.