Η κατάσταση της οικονομίας αντανακλάται εδώ και καιρό στις τάσεις της ομορφιάς. Ο δείκτης κραγιόν, που επινοήθηκε από τον Leonard Lauder, γιο της Estée Lauder, υποστηρίζει ότι οι πωλήσεις «προσιτών ειδών πολυτελείας», όπως το κραγιόν, αυξάνονται όταν οι καταναλωτές αισθάνονται ότι πλησιάζει ύφεση. Η θεωρία αυτή εμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Μετά το οικονομικό κραχ του 2008, τα «μαλλιά της ύφεσης» έγιναν άλλος ένας οικονομικός δείκτης, καθώς πολλοί απέφυγαν τις τακτικές επισκέψεις στα κομμωτήρια. Η οικονομική αβεβαιότητα οδηγεί στην τελευταία τάση του χρώματος των μαλλιών: ένα νέο, χαμηλής συντήρησης ξανθό που απαιτεί λιγότερα touch-ups στον κολορίστα.

Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.

Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Lauren Paglionico | NYC Hair Colorist (@lady.lrn)

Ένα φιλικό στο πορτοφόλι ξανθό

Ωστόσο, δεν είναι η πρώτη φορά που το βλέπουμε. Πίσω στο 2008/09, όταν η αγορά κατέρρευσε, το ombré απογειώθηκε για τον ίδιο λόγο.

«Όπως πάντα έλεγα, αγαπώ το έντονο ξανθό, αλλά το να είσαι ξανθιά δεν χρειάζεται να είναι υψηλής συντήρησης ασχολία», έγραψε στο προφίλ της στα social media η στιλίστρια Lauren Paglionico με έδρα τη Νέα Υόρκη πριν από μερικές εβδομάδες.

Το «ξανθό της ύφεσης» για το οποίο μιλάει είναι η τελευταία τάση στο χρώμα των μαλλιών, μια τάση που το TikTok ανέλαβε να εντοπίσει, να ενισχύσει και να φέρει στη συζήτηση.

«Γνωστή και ως «ρίζες ύφεσης», η τάση περιστρέφεται γύρω από τη μετατροπή των σκουρόχρωμων ριζών, που έχουν μακρύνει, σε μια επιλογή αντί για ένα σημάδι ότι πρέπει να επισκεφθείτε το κομμωτήριο» εξηγεί η ειδικός στα μαλλιά Nicole Petty από το Milk & Blush.

«Με το κόστος ζωής και τις τιμές των κομμωτηρίων να αυξάνονται, πολλοί από εμάς αναζητούμε τρόπους να περιορίσουμε τα έξοδά μας, και η ακριβή συντήρηση των μαλλιών είναι συχνά μια από τις πρώτες πολυτέλειες που κόβονται».

Το αποκαλούν «lived-in blonde», κάτι σαν «ζωντανό ή αυθεντικό ξανθό», μια πιο σκούρα, πιο ζεστή απόχρωση, στα μισά του δρόμου ανάμεσα στο κλασικό ξανθό και το φωτεινό καστανό

Τι ακριβώς είναι η «ξανθιά ύφεση» και γιατί ονομάζεται έτσι;

Εν ολίγοις, πρόκειται για ένα ξανθό με πιο σκούρες ρίζες και ελάχιστη ανάγκη συντήρηση, και το όνομά του δεν επιλέχθηκε τυχαία: το 2025, με το φάσμα μιας νέας ύφεσης να πλανάται πάνω από τα πρωτοσέλιδα και τα πορτοφόλια, η κατάσταση της οικονομίας και η τρέχουσα ατμόσφαιρα είχαν άμεσο αντίκτυπο στις τάσεις ομορφιάς.

Η ιδέα είναι απλή: αφήστε το φυσικό χρώμα να αναμειχθεί με τα απομεινάρια ενός πιο ανοιχτού ξανθού, δημιουργώντας ένα είδος διαβάθμισης που αντί να φαίνεται απρόσεκτο, γίνεται επιλογή και στυλ.

Το αποκαλούν «lived-in blonde», κάτι σαν «ζωντανό ή αυθεντικό ξανθό», μια πιο σκούρα, πιο ζεστή απόχρωση, στα μισά του δρόμου ανάμεσα στο κλασικό ξανθό και το φωτεινό καστανό, ένα υβρίδιο που συνδυάζει στρατηγικές ανταύγειες με απαλές ρίζες, επιτυγχάνοντας μια διακριτική διάσταση, ώστε όταν η ανάπτυξη των μαλλιών γίνει εμφανής τρεις εβδομάδες αργότερα, να μην υπάρξει κανένα δράμα.

«Τα ξανθά με πιο φυσικούς τόνους, πιο χρυσαφένιους, φουντουκένιους ή αμμώδεις, είναι αυτά που απαιτούν τα λιγότερα touch-ups», εξηγεί ο Quique Sánchez, ιδρυτής του Espacio Q, ενός κομμωτηρίου που ειδικεύεται στις ξανθές βαφές στη Μαδρίτη.

«Οι ξανθές ανταύγειες που δεν ξεκινούν από τις ρίζες, τύπου balayage (μπαλαγιάζ), με πιο φυσικό αποτέλεσμα και λιγότερο κορεσμένα χρώματα».

Σαν το «ξανθό του παλιού χρήματος»… αλλά όχι

Το «ξανθό της ύφεσης» είναι παρόμοιο με το πιο γνωστό «ξανθό του παλιού χρήματος», αλλά με ένα ελαφρώς λιγότερο ελπιδοφόρο όνομα. Πρόκειται για μια πιο σκούρα απόχρωση του ξανθού, διανθισμένη με φωτεινές τούφες που εμφανίζονται όταν οι άνθρωποι αφήνουν τη χρυσή βαφή τους να μακρύνει.

«Η τάση αγκαλιάζει μια πιο χαμηλής συντήρησης προσέγγιση στο ξανθό, η οποία επιτρέπει στις φυσικές ρίζες να αναπτυχθούν και έχει ως αποτέλεσμα πιο μαλακές και πιο διστακτικές ανταύγειες που συνδυάζονται άψογα» εξηγεί ο στυλίστας Adem Oygur, ιδρυτής της Adem London.

«Σε σύγκριση με την τάση του «old money blonde», η οποία είναι γυαλισμένη και σχολαστικά συντηρημένη, το «recession blonde» κλίνει προς μια πιο αβίαστη εμφάνιση, ενώ είναι επίσης ιδανικό για να επιμηκυνθεί ο χρόνος μεταξύ των επισκέψεων στο κομμωτήριο χωρίς να θυσιαστεί το στυλ» λέει ο Oygur.

Φυσικά, αυτός ο πρόσφατα επινοημένος όρος (σαν χρύσωμα του χαπιού ένα πράγμα) είναι ένα look που πολλές διάσημες γυναίκες επιδιώκουν εδώ και χρόνια, από τη Σάρα Τζέσικα Πάρκερ μέχρι τη Χέιλι Μπίμπερ.

*Με στοιχεία από elpais.com και independent.co.uk

*Από την Έφη Αλεβίζου