Όλοι μας έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με ακριβά λάθη που θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί, αν ξέραμε πώς. Ίσως το κόστος μιας ανακαίνισης κουζίνας ή μιας θεραπείας γονιμότητας να ξέφυγε εντελώς. Ίσως χάσατε την προθεσμία για μία εξαιρετική προσφορά για κάτι που θέλατε πολύ να αποκτήσετε και να αναγκαστήκατε να πληρώσετε αδρά.

Απλές στρατηγικές για αυτοδιαχείριση

Η αλήθεια είναι πως δεν μπορούμε να αποφύγουμε όλα τα λάθη. Αν προσπαθούσαμε, δεν θα ξεκινούσαμε ποτέ κάτι καινούργιο. Ωστόσο, ορισμένες αρχές αυτοδιαχείρισης μπορούν να μας βοηθήσουν να προβλέψουμε και να αποφύγουμε κάποια από αυτά.

1. Συνεργαστείτε με ανθρώπους έχουν τις ίδιες προτεραιότητες

Όποια κι αν είναι η προτεραιότητά σας, είναι δύσκολο να πείσετε τους άλλους να τη σεβαστούν, αν δεν είναι ήδη σημαντική και για εκείνους.

2. Να προνοείτε είναι κομμάτι για μια επιτυχημένη αυτοδιαχείριση

Μπορούμε να εφαρμόσουμε τη λογική του να προνοούμε σε πολλά πράγματα στη ζωή μας. Όταν είναι δυνατόν, κάνουμε τις απαραίτητες ενέργειες νωρίτερα, σε πιο ήσυχες περιόδους, ώστε η βιασύνη και η υπερφόρτωση σε κρίσιμες στιγμές να μην οδηγήσουν σε λάθη. Αυτό απαιτεί να σκεφτόμαστε εκ των προτέρων τις αποφάσεις που θα χρειαστεί να πάρουμε. Είναι σαν να κοιτάμε το μενού ενός εστιατορίου online πριν πάμε, αντί να αποφασίζουμε πεινασμένοι, με φασαρία γύρω μας και τον σερβιτόρο να περιμένει.

3. Αξιοποιήστε πόρους για να είστε καλύτερα προετοιμασμένοι σε ευκαιρίες υψηλής αξίας

Ένα άλλο είδος ακριβού λάθους είναι να χάνουμε μια σημαντική ευκαιρία. Φανταστείτε ότι κάνετε αίτηση για δουλειά στην εταιρεία των ονείρων σας ή ότι ετοιμάζεστε για συνέντευξη εκεί. Καλό είναι να χρησιμοποιήσετε όλους τους διαθέσιμους πόρους για να προετοιμαστείτε. Για παράδειγμα, πάρτε τη συμβουλή από έναν έμπειρο φίλο ή εντοπίστε το site που φτιάχνει τα καλύτερα βιογραφικά.

4. Μάθετε ποια είναι τα συνηθισμένα λάθη και η αυτοδιαχείριση θα γίνει «παιχνιδάκι»

Αφού μάθετε ποια λάθη συνηθίζονται σε κάθε περίσταση, φτιάξτε συγκεκριμένα σχέδια για να τα αποφύγετε. Όποιος ψάξει λίγο, μπορεί να βρει ποιες είναι αυτές οι βασικές κατηγορίες λαθών και πώς αποφεύγονται.

5. Αναζητήστε δεδομένα και μην περιμένετε ότι θα είστε εξαίρεση

Μια συχνή γνωστική προκατάληψη είναι να πιστεύουμε ότι εμείς θα αποτελέσουμε την εξαίρεση. Μπορεί να ξέρουμε ότι σε έναν κλάδο οι χρόνοι ή τα κόστη ξεφεύγουν, αλλά να περιμένουμε ότι στη δική μας περίπτωση θα είναι όλα αλλιώς. Αναζητήστε δεδομένα για το τι συμβαίνει συνήθως στην πράξη και όχι για το ιδανικό σενάριο. Σχεδιάστε με βάση το «τυπικό» και όχι το «καλύτερο δυνατό». Όταν αποδεχόμαστε πως ό,τι συμβαίνει συνήθως πιθανόν να συμβεί και σε εμάς, μπορούμε να το διαχειριστούμε πιο έξυπνα.

6. Υιοθετήστε γενικές διαδικασίες που λειτουργούν σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις

Σχεδόν εξ ορισμού, ένα ακριβό έργο είναι κάτι σημαντικό για εσάς. Δεν πρέπει να γίνουμε τόσο φοβικοί απέναντι στα λάθη, ώστε να εγκαταλείπουμε ό,τι έχει αξία για εμάς. Δεν γίνεται να αποφύγουμε όλα τα σφάλματα όταν κάνουμε κάτι καινούργιο. Ωστόσο, παρότι δεν μπορούμε να προβλέψουμε κάθε συγκεκριμένο σενάριο, μπορούμε να αναπτύξουμε γενικές στρατηγικές αυτοδιαχείρισης για την αποφυγή ακριβών λαθών, που εφαρμόζονται σε πολλές διαφορετικές καταστάσεις.