Αν και οι συγκρούσεις αποτελούν αναπόφευκτο κομμάτι όλων των σχέσεων, σε πολλούς ανθρώπους δημιουργούν περιττό άγχος. Αυτό συνήθως μπορεί να οφείλεται στις αδυναμία επίλυσής τους ή και στις δεξιότητες επίλυσης που χρειάζονται βελτίωση. Οι εν λόγω αιτίες μπορεί να ακούγονται προφανείς, ωστόσο αρκετοί τείνουν να καταστέλλουν τον θυμό τους ή απλώς να συμφωνούν για.. να συμφωνήσουν, ακόμα και δεν είναι ευχαριστημένοι με μια κατάσταση. Άλλοι θεωρούν ότι αντιμετωπίζοντας μια σύγκρουση υπάρχει περίπτωση να δημιουργήσουν μια νέα και απλώς απέχουν, προκειμένου να διατηρήσουν το κλίμα δίχως αναστάτωση. Ωστόσο τέτοιες πρακτικές δεν μας βοηθούν καθώς δεν αποτελούν υγιείς μακροπρόθεσμες στρατηγικές αντιμετώπισης. Ορισμένες στρατηγικές που μπορείτε να δοκιμάσετε προκειμένου η επίλυση συγκρούσεων να γίνει πιο εύκολα και «ανώδυνα», περιλαμβάνουν:

*Σκεφθείτε πώς αισθάνεστε

Το σημαντικότερο ίσως μέρος της επίλυσης συγκρούσεων ξεκινά από τον εαυτό σας, αφού είναι ιδιαίτερα σημαντικό να αναγνωρίσετε πώς αισθάνεστε αλλά και τις αιτίες πίσω από τα συναισθήματά σας. Ακόμα και αν πιστεύετε ότι τα όλα όσα νιώθετε είναι προφανή, θα ήταν καλό να κάνετε ένα διάλειμμα για να αναλογιστείτε τι νιώθετε. Μερικές φορές μπορεί να αισθανόμαστε θυμωμένοι ή δυσαρεστημένοι, δίχως να γνωρίζουμε τον λόγο ενώ άλλες μπορεί να αισθανόμαστε ότι κάποιος μας έχει αδικήσει, χωρίς ακόμα να γνωρίζουμε το γιατί.

*Η δύναμη του να… ακούτε

Όσον αφορά την αποτελεσματική επίλυση των συγκρούσεων, το πόσο αποτελεσματικά ακούμε είναι εξίσου σημαντικό με το πόσο αποτελεσματικά εκφράζουμε τον εαυτό μας. Είναι ζωτικής σημασίας να κατανοήσουμε την θέση ή την άποψη του άλλου ατόμου, και όχι μόνο τη δική μας, εάν πραγματικά θέλουμε να καταλήξουμε σε μια λύση. Η ενεργητική ακρόαση μπορεί να σας βοηθήσει να «γεφυρώσετε» το χάσμα που μπορεί να έχει δημιουργηθεί. Για να τα καταφέρετε είναι σημαντικό να προσπαθήσετε να αγνοήσετε τον εσωτερικό σας «κριτή», ανακόπτοντας την διαμόρφωση προσωπικών ερμηνειών για όλα όσα ακούμε.

*Βρείτε την λύση από κοινού

Αφού συζητήσετε με το άτομο που έχετε έρθει σε σύγκρουση και καταλάβετε την θέση του ή την συμπεριφορά του, τότε μπορείτε να περάσετε στην εύρεση μιας κοινής λύσης που θα είναι ωφέλιμη τόσο για εσάς όσο και για εκείνο. Μερικές φορές εμφανίζεται μια απλή και προφανής απάντηση όταν και τα δύο μέρη αντιληφθούν την αιτία πίσω από την συμπεριφορά του άλλου ατόμου. Σε περιπτώσεις όπου η σύγκρουση έγινε εξαιτίας παρανόησης ή έλλειψης διορατικότητας από την άλλη πλευρά, μια απλή και ειλικρινής συγγνώμη μπορεί να κάνει.. θαύματα και μια ανοιχτή συζήτηση μπορεί να φέρει τους ανθρώπους πιο κοντά.