Με τον σωστό προγραμματισμό, μπορούμε να γευτούμε τα πάντα τώρα στις γιορτές, χωρίς ανησυχητικές διακυμάνσεις στο βάρος μας.


Όπως υποστηρίζει ο κ. Άντι Μπελάτι, μεταπτυχιακός φοιτητής, από το τμήμα Διατροφολογίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης, υπάρχει τρόπος να τρώμε αυτό που πραγματικά μας αρέσει χωρίς να ανησυχούμε ιδιαίτερα για τη γραμμή μας.


Το μυστικό, εξηγεί, κρύβεται στον σωστό προγραμματισμό. Εάν καταγράψουμε τις ημέρες που είμαστε καλεσμένοι σε ρεβεγιόν και γιορτινά τραπέζια, τότε θα ξέρουμε πότε ακριβώς θα ξεφύγουμε από το κανονικό μας διατροφικό πρόγραμμα.


Η λογική της στέρησης, αναφέρει, είναι τις περισσότερες φορές αποτυχημένη, καθώς καταλήγουμε συνήθως να πέφτουμε στο τέλος με τα μούτρα στο φαγητό. «Εάν ξέρουμε ότι μας αρέσει π.χ. μια λαχταριστή, αλλά παχυντική πίτα, γιατί να πούμε στον εαυτό μας όχι -δεν πρέπει να φάω;», αναρωτιέται ο κ. Μπελάτι.


Τονίζει, μάλιστα, ότι το να αποκλείσει κάποιος από τις διατροφικές του επιλογές την παραμικρή παρασπονδία, είναι σαν να σαμποτάρει τον εαυτό του. Είναι δηλαδή εύκολο να λέμε ότι θα παραμείνουμε σταθεροί στο διαιτολόγιό μας όταν δεν έχουμε μπροστά μας δελεαστικά φαγητά ή γλυκά, αλλά πραγματικά βασανιστικό να απέχουμε από αυτά όταν βρισκόμαστε σε ένα τραπέζι και την ίδια στιγμή όλοι γύρω μας απολαμβάνουν και παινεύουν το φαγητό.


Το «κλειδί» είναι να ενδώσουμε, αλλά την επόμενη μέρα να επιστρέψουμε πάλι στο υγιεινό διατροφικό μας πρόγραμμα, αφήνοντας πίσω τις ατασθαλίες της προηγούμενης μέρας.


Μια ακόμη θερμιδική παγίδα είναι το αλκοόλ. Αποτελεί ίσως τη μεγαλύτερη πηγή «κενών» θερμίδων κατά τη διάρκεια των εορτών, ιδιαίτερα όταν αυτό μας οδηγεί στη συνέχεια και στην υπερβολική κατανάλωση φαγητού. Για παράδειγμα ένα ποτήρι λευκό κρασί έχει 120 θερμίδες, μία μπίρα δίνει 150 θερμίδες , ενώ ένα κοκτέιλ μπορεί να μας επιβαρύνει με 125 έως και 475 θερμίδες ανάλογα το τι περιέχει. Τι μπορούμε να κάνουμε; Να πίνουμε ένα ποτήρι νερό μετά από κάθε ποτήρι αλκοόλ.


Σε περίπτωση τέλος που οι οικοδεσπότες είμαστε εμείς και έχουμε ίσως μαγειρέψει λίγο παραπάνω, καλό είναι, λέει ο κ. Μπελάτι, να μοιράζουμε στο τέλος της βραδιάς ό,τι έχει περισσέψει, προκειμένου να γλιτώσουμε από μια νέα θερμιδική «βόμβα» την επόμενη μέρα.


Διαβάστε ακόμα:

Για να χάσετε εύκολα τα κιλά των γιορτών

http://www.vita.gr/html/ent/137/ent.1137.asp


Art de la table – Η τέχνη της καλής ζωής

http://www.vita.gr/html/ent/547/ent.4547.asp


Τα έθνικ γιορτινά τραπέζια

http://www.vita.gr/html/ent/288/ent.1288.asp