Τη σημαντική επίδραση που έχουν τα χρώματα στον ανθρώπινο εγκέφαλο απέδειξαν για ακόμη μια φορά καναδοί ερευνητές.

Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου British Columbia με επικεφαλής την επίκουρη καθηγήτρια Marketing Τζούλιετ Ζου, μέσα από μια σειρά πρωτότυπων πειραμάτων διαπίστωσαν ότι το κόκκινο χρώμα βελτιώνει την προσοχή στη λεπτομέρεια, ενώ το μπλε ενισχύει την δημιουργικότητά μας.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, η επίδραση των χρωμάτων στο υποσυνείδητό μας, αποτελεί έναν τομέα μεγάλου ενδιαφέροντος για τους ψυχολόγους. Ένας από τους λόγους είναι ότι τα χρώματα χρησιμοποιούνται από τις εταιρείες προκειμένου να καταφέρουν να μαγνητίσουν το ενδιαφέρον του καταναλωτικού κοινού.

Όπως επισημαίνουν οι ειδικοί μέσα από την επιθεώρηση «Science», το κόκκινο και το μπλε πυροδοτούν πολύ διαφορετικές αντιδράσεις στον εγκέφαλο αναλόγως με την δραστηριότητα με την οποία συνδυάζονται.

Στην έρευνα, οι ειδικοί υπέβαλλαν φοιτητές σε μια σειρά γνωστικών τεστ, όπου οι οθόνες των ηλεκτρονικών υπολογιστών ήταν άλλοτε κόκκινες και άλλοτε μπλε. Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι τα δύο χρώματα συνέβαλαν στη βελτίωση των επιδόσεών τους με διαφορετικό κατά περίπτωση τρόπο.

Για παράδειγμα, σε μια άσκηση, οι εθελοντές χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και κλήθηκαν να αποστηθίσουν μια λίστα λέξεων που αναγράφονταν σε μια κόκκινη και μια μπλε οθόνη αντίστοιχα. Στη συνέχεια, οι ερευνητές τους ζήτησαν να σκεφτούν έναν τρόπο χρήσης για ένα κοινό τούβλο.

Η ομάδα της κόκκινης οθόνης έδωσε πιο πρακτικές απαντήσεις όπως «το χτίσιμο ενός σπιτιού», ενώ η ομάδα της μπλε ανέπτυξε πιο δημιουργικές ιδέες όπως π.χ. ότι το τούβλο μεταμορφώνεται σε… press papier.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, επειδή ακριβώς από μικρή ηλικία μαθαίνουμε ότι το κόκκινο αντιπροσωπεύει τον κίνδυνο, όταν το βλέπουμε τείνουμε να επιβραδύνουμε την ταχύτητα με την οποία αντιμετωπίζουμε καταστάσεις, δίνοντας μεγαλύτερη προσοχή στις λεπτομέρειες.

Από την άλλη, το μπλε χρώμα συνδέεται συνήθως με τον ουρανό, την ελευθερία, την ειρήνη και για τον λόγο αυτό μας δημιουργεί την αίσθηση της εξερεύνησης με αποτέλεσμα να ενισχύεται η δημιουργικότητά μας.

«Οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τις συγκεκριμένες επιδράσεις», τονίζει η επικεφαλής της μελέτης. «Στην πραγματικότητα οι συσχετισμοί χρωμάτων και καταστάσεων που έχουμε μάθει από μικρές ηλικίες είναι αυτοί που δημιουργούν τα διαφορετικά κίνητρα», συμπληρώνει η κ. Ζου.

Διαβάστε ακόμα:
Tι συμβολίζουν τα χρώματα που προτιμάτε;
http://www.vita.gr/html/ent/290/ent.2290.asp

Σπίτι: Οικολογικό βάψιµο. Χρώματα & αρώματα
http://www.vita.gr/html/ent/273/ent.7273.asp

Οι δρόμοι του μυαλού μας
http://www.vita.gr/html/ent/205/ent.1205.asp