Τα παιδάκια που χρησιμοποιούν χειρονομίες για να εξηγήσουν αυτό που θέλουν στην ηλικία των 14 μηνών, αναπτύσσουν πολύ πλουσιότερο λεξιλόγιο, σε σχέση με τα παιδιά που δεν ακολουθούν τη συγκεκριμένη τακτική, όπως αποδεικνύει νέα αμερικανική έρευνα.

Οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Σικάγο μάλιστα, παρακολουθώντας δύο ομάδες παιδιών, διαπίστωσαν ότι τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν χειρονομίες για να εξηγήσουν τι θέλουν ήταν πιο έτοιμα να ξεκινήσουν το σχολείο σε σχέση με τα υπόλοιπα, επειδή ακριβώς είχαν πιο ανεπτυγμένο λεξιλόγιο κατά την έναρξη της σχολικής τους ζωής.

Από την έρευνα προέκυψε ακόμη ότι τα πιο επικοινωνιακά παιδάκια προέρχονταν από οικογένειες υψηλότερου βιοτικού επιπέδου, όπου οι γονείς τους μιλούσαν πολύ περισσότερο. Πρόκειται για την πρώτη έρευνα που συνδέει τη λεκτική επικοινωνία με τις χειρονομίες και την μαθησιακή ικανότητα.

Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι οι διαφορές μεταξύ των παιδιών γίνονταν εντονότερα αντιληπτές γύρω στην ηλικία των 4,5 ετών.

«Οι παιδικές χειρονομίες θα μπορούσαν να παίξουν έναν έμμεσο ρόλο στην εκμάθηση λέξεων, εξωθώντας τους γονείς να μιλούν περισσότερο στα μωρά τους. Για παράδειγμα, όταν το παιδί δείχνει με το δάκτυλο μια κούκλα, τότε πιθανότατα η μητέρα να πει «ναι, αυτή είναι μια κούκλα» προσφέροντας έτσι μια λέξη για το αντικείμενο που προσελκύει την προσοχή του παιδιού», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι επιστήμονες στην επιθεώρηση «Science».

Διαβάστε ακόμα:
Πόσο κάνει εx5;
http://www.vita.gr/html/ent/345/ent.5345.asp

Eίναι το παιδί σας έτοιμο για το σχολείο;
http://www.vita.gr/html/ent/610/ent.1610.asp

Πώς γίνονται οι καλοί μαθητές
http://www.vita.gr/html/ent/638/ent.1638.asp


Εργοθεραπεία. Το παιχνίδι που «απελευθερώνει» το παιδί
http://www.vita.gr/html/ent/637/ent.1637.asp

Δικό μου μολύδι !
http://www.vita.gr/html/ent/652/ent.1652.asp