Στους γονείς που ανησυχούν ότι οι «κουτσουρεμένες» λέξεις που χρησιμοποιούν τα παιδιά τους συνεχώς στα sms ή το ιντερνέτ μπορεί να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στις σχολικές τους επιδόσεις, βρετανοί επιστήμονες απαντούν καθησυχαστικά.


Η καθησυχαστική μελέτη προέρχεται από την Μπέβερλι Πλέστερ και τους συνεργάτες της από το Πανεπιστημίο του Κόνβεντρι. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι κάθε άλλο παρά επιβλαβείς για την παιδεία μπορούν να είναι οι συντομογραφίες λέξεων.


Οι ερευνητές ζήτησαν από συνολικά 88 παιδιά ηλικίας από 10 έως 12 ετών να γράψουν γραπτά μηνύματα περιγράφοντας 10 διαφορετικά σενάρια.


Συγκρίνοντας στη συνέχεια της συντομογραφίες με την ικανότητα ανάγνωσής τους από μια άλλη ομάδα παιδιών, ανακάλυψαν ότι τελικά τα παιδιά που χρησιμοποιούσαν τις λεγόμενες «κουτσουρεμένες» λέξεις, οι οποίες συχνά ανάμεσα στα γράμματα περιείχαν και αριθμούς – όπως π.χ. GR8 αντί great, CUL8R αντί για see you later, 2nite αντί tonight κ.ά. – είχαν καλύτερες ικανότητες ανάγνωσης από τα υπόλοιπα παιδιά.


Όπως οι επιστήμονες υποστηρίζουν στις σελίδες στην επιστημονική επιθεώρηση «British Journal of Developmental Psychology», η κύρια αιτία του φαινομένου είναι οι φωνολογικοί κανόνες στους οποίους βασίζονται οι συντομογραφίες.


«Η φωνολογική συναίσθηση ανέκαθεν σχετιζόταν με μεγάλες ικανότητες ανάγνωσης», τονίζουν οι ερευνητές. «Τα παιδιά αυτά καταγίνονται περισσότερο με το γραπτό λόγο και το κάνουν περνώντας ευχάριστα», επισημαίνουν οι ερευνητές.


Διαβάστε ακόμα:

Κινητή εξάρτηση!

http://www.vita.gr/html/ent/460/ent.7460.asp


Στέλνω SMS, είμαι καλά!

http://www.vita.gr/html/ent/196/ent.8196.asp


Και τώρα software για να τα’ χεις τετρακόσια…

http://www.vita.gr/html/ent/521/ent.6521.asp