Σύμφωνα με αμερικανούς ειδικούς του Πανεπιστημίου του Χάρβαρντ, οι εγκεφαλικές διαφορές των ανθρώπων που ασχολούνται με τη μουσική και των υπολοίπων, οφείλονται τελικά στη μουσική εκπαίδευση και δεν εμφανίζονται «εκ γενετής».


Προηγούμενες έρευνες είχαν δείξει ότι οι μουσικοί έχουν διαφορετική εγκεφαλική δομή από τους ενηλίκους που δεν ασχολούνται με τη μουσική. Τα νεότερα στοιχεία δείχνουν ότι οι διαφορές αυτές δεν υπήρχαν εξαρχής, αλλά δημιουργήθηκαν κατά τη μουσική εκπαίδευση.


«Πρόκειται για την πρώτη μελέτη που τεκμηριώνει τη διαφορετική εγκεφαλική ανάπτυξη σε παιδιά που σπούδαζαν ή έπαιζαν ένα μουσικό όργανο συγκριτικά με παιδιά που δεν είχαν καμία σχέση με τη μουσική», αναφέρει ο κ. Γκότφριντ Σλάουχ.


Η ομάδα του ερευνητή εξέτασε τις μαγνητικές τομογραφίες εγκεφάλου 31 παιδιών ηλικίας έξι ετών από την περιοχή της Βοστόνης. Στη συνέχεια, τα χώρισε σε δύο ομάδες, από τα οποία τα 15 μάθαιναν αρμόνιο για περίπου 15 μήνες, ενώ τα υπόλοιπα 16 δεν ασχολούνταν καθόλου με τη μουσική. Στο τέλος, έκαναν και πάλι μαγνητικές, προκειμένου να συγκρίνουν τυχόν διαφορές.


Ανακάλυψαν, λοιπόν, ότι λίγους μόνο μήνες αργότερα οι νεαροί μουσικοί είχαν καλύτερες επιδόσεις από τους συνομηλίκους τους σε δραστηριότητες που απαιτούσαν επιδέξιους χειρισμούς με τα χέρια και στην αντίληψη των ήχων.


Διαβάστε ακόμα:

13 ερωτήσεις… για το θεραπευτικό ρόλο της μουσικής

http://www.vita.gr/html/ent/826/ent.5826.asp


Μουσική για χαμηλή πίεση

http://www.vita.gr/html/ent/259/ent.6259.asp


Τι αποκαλύπτουν τα μουσικά μας γούστα

http://www.vita.gr/html/ent/297/ent.7297.asp