Η έντονη επιθυμία να ξοδέψουν χρήματα ψωνίζοντας δημιουργείται στις γυναίκες περίπου 10 ημέρες πριν από την έναρξη της περιόδου, όπως εκτιμούν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου του Χέρτφορντσαϊρ.

Στην πρωτότυπη έρευνα συμμετείχαν 443 γυναίκες ηλικίας από 18 έως 50 ετών, από τις οποίες ζητήθηκε να αναφέρουν τις καταναλωτικές τους συνήθειες.

Όπως είδαν οι ερευνητές, περίπου τα 2/3 των γυναικών που βρίσκονταν στο τέλος του εμμηνορροϊκού τους κύκλου, στη λεγόμενη ωχρινική φάση, παραδέχτηκαν ότι είχαν κάνει παρορμητικές αγορές, ενώ περισσότερες από τις μισές είχαν υπερβεί το όριο των 27 ευρώ που τους είχαν θέσει οι ερευνητές.

Περίπου πέντε από τις συμμετέχουσες εκμυστηρεύτηκαν ότι είχαν ξοδέψει περισσότερα από 270 ευρώ, ενώ οι περισσότερες ένιωθαν τύψεις μετά τις αγορές τους.

«Οι γυναίκες που βρίσκονταν στην ωχρινική φάση του εμμηνορροϊκού τους κύκλου ήλεγχαν λιγότερο τα έξοδά τους, ενώ έτειναν να κάνουν περισσότερες παρορμητικές και υπερβολικές αγορές», υπογραμμίζει η καθηγήτρια Κάρεν Πάιν.

Αυτό, όπως εκτιμούν οι ψυχολόγοι, μπορεί να συμβαίνει γιατί ακριβώς οι γυναίκες προσπαθούν να βρουν ανακούφιση στα αρνητικά συναισθήματα που ενδεχομένως να τους προκαλούν οι ορμονικές διαταραχές της περιόδου.

«Η υπερκαταναλωτική συμπεριφορά αποτελεί μια αντίδραση απέναντι στα έντονα συναισθήματα. Αισθάνονται αγχωμένες ή καταθλιμμένες και γι’ αυτό καταφεύγουν σε αγορές για να νιώσουν χαρούμενες. Χρησιμοποιούν, δηλαδή, τα ψώνια για να ρυθμίζουν τα συναισθήματά τους», εξηγεί η ειδικός.

Άραγε και οι πρωταγωνίστριες της γνωστής σειράς «Sex and the City» βρίσκονταν στις δύσκολες ημέρες του κύκλου τους όταν επιδίδονταν στις πανάκριβες αγορές εντυπωσιακών ρούχων και παπουτσιών γνωστών σχεδιαστών;

Διαβάστε ακόμα:
Shopaholics: Μήπως είστε εθισμένοι στα ψώνια;
http://www.vita.gr/html/ent/413/ent.7413.asp

Aπό πότε μία συνήθεια γίνεται εξάρτηση;
http://www.vita.gr/html/ent/048/ent.2048.asp

Έµµηνος ρύση: Το «σπάσιµο» του κύκλου
http://www.vita.gr/html/ent/891/ent.6891.asp