Εάν δυσκολεύεστε να βρείτε λύση για όλα όσα σας απασχολούν, τότε απλώς πάρτε έναν καλό νυχτερινό υπνάκο!


Αυτό συνιστούν οι ειδικοί του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Σαν Ντιέγκο, αφού διαπίστωσαν ότι ο νυχτερινός ύπνος μας χαρίζει την ευστροφία που χρειαζόμαστε για την επίλυση προβλημάτων που μας βασανίζουν.


Σύμφωνα με την έρευνα που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences», όταν μπαίνουμε στη φάση REM κατά τις πρώτες πρωινές ώρες – όταν δηλαδή ο εγκέφαλος δραστηριοποιείται σταδιακά, αρχίζουν να κινούνται τα μάτια κάτω από τα βλέφαρα και βλέπουμε συνήθως όνειρα – βοηθούμαστε ώστε να επιλύσουμε υποσυνείδητα τα προβλήματά μας.


Όπως αποδείχθηκε από το τεστ που πραγματοποιήθηκε με 80 εθελοντές, ο ύπνος REM αυξάνει σημαντικά τις πιθανότητες επίλυσης ενός νέου προβλήματος,.


Συγκεκριμένα, οι ειδικοί ζήτησαν από τους εθελοντές να λύσουν μια σειρά δημιουργικών προβλημάτων. Κάποιοι από αυτούς παρέμειναν ξύπνιοι, κάποιοι άλλοι προσπαθούσαν να λύσουν το πρόβλημα ενώ από τους υπόλοιπους ζητήθηκε να κοιμηθούν.


Κατά τη διάρκεια του ύπνου οι ειδικοί έλεγξαν τους εθελοντές για να δουν εάν είχαν περάσει από φάση REM.

Στη συνέχεια οι εθελοντές κλήθηκαν ξανά να επιλύσουν τα προβλήματα.


Διαπίστωσαν λοιπόν, ότι όσοι συμμετέχοντες είχαν βιώσει την συγκεκριμένη φάση ύπνου κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους κατά 40%, ως προς την επίλυση των προβλημάτων. Αντίθετα, οι υπόλοιποι παρουσίασαν ελάχιστη έως καθόλου βελτίωση.


Άρα, όπως υπογραμμίζουν οι ερευνητές, ο ύπνος REM κατά τη διάρκεια του οποίου ο εγκέφαλος περνά σε διαφορετικό επίπεδο νευρικής δραστηριότητας ώστε να ενθαρρύνεται ο σχηματισμός νέων νευρικών συνάψεων, αποτελεί τελικά το «κλειδί» για την επίλυση των δύσκολων προβλημάτων.


Από την άλλη, σύμφωνα με μια δεύτερη μελέτη των ειδικών του Πανεπιστημίου του Σικάγο, οι μεσήλικες που δεν κοιμούνται επαρκώς αντιμετωπίζουν αυξημένο κίνδυνο υπέρτασης.


Η μελέτη τους δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο «Archives of Internal Medicine» και έγινε με 578 ενήλικες με μέση ηλικία τα 40 χρόνια. Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όταν κάποιος χάνει περίπου μια ώρα ύπνου κάθε νύχτα για μια πενταετία, αντιμετωπίζει κατά 37% μεγαλύτερο κίνδυνο να εμφανίσει υπέρταση.


Η ιδανική διάρκεια ύπνου για τους ενήλικες κυμαίνεται από επτά έως εννιά ώρες κάθε νύχτα, παρόλα αυτά πολλές φορές ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι αυξημένες καθημερινές υποχρεώσεις στέκονται εμπόδιο στην επαρκή ξεκούραση.


Διαβάστε ακόμα:

Ο ύπνος προφυλάσσει από τον καρκίνο του μαστού

http://www.vita.gr/html/ent/858/ent.7858.asp


Καλός ύπνος για καθαρό μυαλό

http://www.vita.gr/html/ent/883/ent.8883.asp


Υπέρταση: Ζήστε χωρίς πίεση

http://www.vita.gr/html/ent/831/ent.8831.asp