Η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών μπορεί να μας βοηθήσει να αυξήσουμε το μεταβολισμό μας. Τα καλά νέα έρχονται από τους ειδικούς της Ιατρικής Σχολής Keck του Πανεπιστημίου της Νότιας Καλιφόρνιας, οι οποίοι ανακάλυψαν ότι η αυξημένη κατανάλωση φυτικών ινών βοηθά στην απώλεια συσσωρευμένου λίπους από την περιοχή της κοιλιάς.

Συγκεκριμένα, όπως γράφει το επιστημονικό έντυπο «American Journal of Clinical Nutrition», η δρ. Τζέιμι Ν. Ντέιβις και οι συνεργάτες της εξέτασαν 85 υπέρβαρα αγόρια και κορίτσια ηλικίας από 11 έως 17 ετών, από τα οποία ζητήθηκε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες.

Για ένα διάστημα 2 ετών οι ειδικοί προχώρησαν σε αύξηση της ποσότητας φυτικών ινών που κατανάλωναν καθημερινά οι συμμετέχοντες, ενώ παράλληλα κατέγραφαν τις μεταβολές που παρατηρούνταν στον οργανισμό τους.

Διαπίστωσαν, λοιπόν, αύξηση του κοιλιακού λίπους κατά 21% για όσους κατανάλωναν ελάχιστες φυτικές ίνες, ενώ αντίθετα όσοι κατανάλωναν περισσότερες κατάφεραν να ελαττώσουν την περιφέρεια της μέσης τους κατά 4%.

«Ακόμη και μια μικρή μείωση στην πρόσληψη φυτικών ινών μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στον μεταβολισμό», αναφέρει η δρ. Ντέιβις. «Η συνιστώμενη πρόσληψη φυτικών ινών για νεαρά άτομα αγγίζει τα 14 γρ. ανά 1.000 θερμίδες ή, αλλιώς, περίπου 25-30 γρ. την ημέρα», προσθέτει.

Όπως επισημαίνει η ειδικός, μάλιστα, η αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης φυτικών ινών κατά 6 γρ. -που αντιστοιχεί σε περίπου 1/2 φλιτζάνι φασόλια- έχει, όπως φαίνεται, σημαντική επίδραση στο κοιλιακό λίπος των εφήβων.

«Κάτι τέτοιο δεν αποτελεί ακατόρθωτο στόχο για τους εφήβους», τονίζει η δρ. Ντέιβις. Συνιστά, ωστόσο, στους καταναλωτές να διαβάζουν προσεκτικά την ετικέτα θρεπτικής αξίας των τροφίμων πριν τα καταναλώσουν, καθώς, παρά το γεγονός ότι κάποια φέρουν το χαρακτηρισμό «ολικής άλεσης», πολλές φορές δεν αποτελούν πλούσια πηγή φυτικών ινών.

Διαβάστε ακόμα:
Πόσες φυτικές ίνες χρειάζομαι καθημερινά για να αδυνατίσω
http://www.vita.gr/html/ent/111/ent.6111.asp

Ο άρτος ημών…
http://www.vita.gr/html/ent/511/ent.5511.asp

Πρωινό για λεπτούς εφήβους
http://www.vita.gr/html/ent/407/ent.5407.asp

Δείτε επίσης: