Οι δίαιτες που ακολουθούν πιστά πολλοί σταρ του Χόλιγουντ, αντί να περιορίζουν τα ποσοστά παχυσαρκίας, φαίνεται τελικά να τα ενισχύουν, σύμφωνα με τους επιστήμονες.


Σύμφωνα με τον καθηγητή και πρόεδρο της Βρετανικής Γαστρεντερολογικής Εταιρείας, κ. Κρις Χόκεϊ, οι δίαιτες που στοχεύουν σε βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα θα πρέπει να αποφεύγονται, καθώς επιφέρουν μακροπρόθεσμα το αντίθετο από το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.


Αυτό συμβαίνει γιατί μετά από κάποιο διάστημα το -πολλές φορές εξεζητημένο- διατροφικό πρόγραμμα καταντά βαρετό, με αποτέλεσμα το άτομο να αρχίζει και πάλι τις παρασπονδίες, να επιστρέφει στο αρχικό του βάρος, ή ακόμη και να το ξεπερνά.


Ανάμεσα στα «επικίνδυνα» διατροφικά προγράμματα, συγκαταλέγονται -μεταξύ άλλων- η δίαιτα της Βίβλου, κατά την οποία κάποιος οφείλει να καταναλώνει μόνο τα φρούτα και τους ξηρούς καρπούς που αναφέρονται στη Βίβλο, η δίαιτα της Τίγρης, που εφαρμόζει την ωμοφαγία και έχει πιστούς οπαδούς, όπως π.χ. ο Μελ Γκίμπσον, και η δίαιτα του μήλου, οι οπαδοί της οποίας υποστηρίζουν ότι καταπολεμά διάφορες παθήσεις.


Έρευνα που διεξήγαγε η Βρετανική Γαστρεντερολογική Εταιρεία σε 2.000 άτομα έδειξε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι που επιθυμούν να χάσουν γρήγορα βάρος είναι διατεθειμένοι να δοκιμάσουν οτιδήποτε προκειμένου να επιτύχουν το στόχο τους.


Μία στις 20 γυναίκες δήλωσε ότι θα δοκίμαζε τη δίαιτα Atkins εάν αυτή θα τη βοηθούσε να χάσει τα παραπανίσια κιλά της, παρόλο που μόνο το 2% πιστεύει ότι το συγκεκριμένο διατροφικό πρόγραμμα θα ωφελούσε την υγεία του.


Την ίδια ώρα, 1 στις 5 γυναίκες παραδέχτηκε ότι θα χρησιμοποιούσε αδυνατιστικά χάπια για να χάσει βάρος.


«Στις μοδάτες δίαιτες η κατανάλωση ωφέλιμων τροφών που προστατεύουν από την εμφάνιση διάφορων νοσημάτων φτάνει στα όρια της υπερβολής, ενώ αντίθετα οι λεγόμενες «επιβλαβείς» τροφές διαγράφονται τελείως από το διατροφικό πρόγραμμα όσων τις ακολουθούν», υποστηρίζει ο καθηγητής Χόκεϊ.


«Το πρόβλημα με τις δίαιτες αυτές είναι ότι, ενώ κάποιες βασίζονται σε τεκμηριωμένα επιστημονικά στοιχεία, κάποιες άλλες ακολουθούν ψευδο-επιστημονικές θεωρίες, οι οποίες δεν έχουν επιβεβαιωθεί», υπογραμμίζει.


«Αυτό που φταίει δεν είναι το είδος των τροφών που καταναλώνουμε, αλλά η ποσότητα. Πρέπει να αποφεύγουμε τις γρήγορες λύσεις και να κάνουμε τον κόσμο να καταλάβει τι χρειάζεται για να είναι κάποιος υγιής. Στην πλειονότητα των περιπτώσεων, η αύξηση της σωματικής άσκησης και η λογική κατανάλωση θερμίδων μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση σοβαρών ασθενειών μακροπρόθεσμα», λέει ο πρόεδρος της Βρετανικής Γαστρεντερολογικής Εταιρείας.


Να, λοιπόν, κάποιες από τις «μοδάτες» δίαιτες που δέχονται τα πυρά των ειδικών:


Παλαιολιθική δίαιτα


Τι περιλαμβάνει: Κρέας, ψάρι, φρούτα και λαχανικά. Απορρίπτει τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τη ζάχαρη και τους υδατάνθρακες.


Τι κάνει: Οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους και πιστεύεται ότι ωφελεί την καρδιά.


Πιθανοί κίνδυνοι: Μπορεί να οδηγήσει σε έλλειψη πρωτεϊνών, προκαλώντας έτσι προβλήματα του ανοσοποιητικού συστήματος.


Δίαιτα Αλληλούια


Τι περιλαμβάνει: Βασίζεται στη Γένεση και περιορίζεται αποκλειστικά και μόνο στην κατανάλωση φρούτων και ξηρών καρπών που αναφέρονται σε αυτήν. Απορρίπτει το κρέας.


Τι κάνει: Οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους, καθώς αποκλείει ολόκληρες ομάδες τροφών.


Πιθανοί κίνδυνοι: Μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνη έλλειψη βιταμινών.


Δίαιτα του Γκρέιπφρουτ


Τι περιλαμβάνει: Οι οπαδοί της λαμβάνουν 800 θερμίδες και 1 γκρέιπφρουτ ημερησίως.


Τι κάνει: Οδηγεί σε γρήγορη απώλεια βάρους, που οφείλεται στο δραστικό περιορισμό της κατανάλωσης θερμίδων.


Πιθανοί κίνδυνοι: Οι χημικές ουσίες του γκρέιπφρουτ σε συνδυασμό με τη λήψη φαρμάκων ή αντισυλληπτικών χαπιών μπορούν να οδηγήσουν στη δημιουργία θρομβώσεων.


Δίαιτα της Τίγρης (Ωμοφαγία)


Τι περιλαμβάνει: Μόνο ωμές ή άψητες τροφές. Απορρίπτεται η επεξεργασμένη ζάχαρη.


Τι κάνει: Περιορίζει την κατανάλωση θερμίδων μέσω της πρόσληψης μεγάλων ποσοτήτων φυτικών ινών.


Πιθανοί κίνδυνοι: Δύσκολο πρόγραμμα το οποίο μπορεί να οδηγήσει σε υποσιτισμό και έλλειψη βιταμινών.


Δίαιτα Atkins


Τι περιλαμβάνει: Κυρίως πρωτεϊνούχες τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, με περιορισμούς σε υδατάνθρακες, όπως π.χ. ψωμί, ζυμαρικά, ρύζι.


Τι κάνει: Η περιορισμένη πρόσληψη υδατανθράκων οδηγεί τον οργανισμό σε μεγαλύτερη καύση λίπους, με αποτέλεσμα την απώλεια βάρους.


Πιθανοί κίνδυνοι: Ενδεχομένως να οδηγήσει σε πέτρες στους νεφρούς και σε απώλεια οστικής πυκνότητας.


Διαβάστε ακόμα:

Γιατί να μη χάσετε 5 κιλά σε 5 ημέρες!

http://www.vita.gr/html/ent/434/ent.9434.asp


Crash test στις δίαιτες της «µόδας»

http://www.vita.gr/html/ent/257/ent.7257.asp


Ποια δίαιτα σας ταιριάζει

http://www.vita.gr/svc/myDiet/