Η συχνή έλλειψη ύπνου δεν αναπληρώνεται με έναν καλό υπνάκο κατά τη διάρκεια του σαββατοκύριακου, υποστηρίζουν τώρα αμερικανοί ειδικοί.


Σύμφωνα με τους επιστήμονες του Νοσοκομείου Brigham and Women στη Βοστώνη, η χρόνια έλλειψη ύπνου, πέρα από το αίσθημα εξάντλησης που προκαλεί, επιβραδύνει τις αντιδράσεις μας, οδηγώντας σε περιορισμένα αντανακλαστικά. Κάτι που ούτε ένα σαββατοκύριακο ύπνου δεν μπορεί να διορθώσει.


«Ο ανεπαρκής ύπνος για μεγάλο χρονικό διάστημα περιορίζει τις νοητικές μας ικανότητες. Πρόκειται για μια αθροιστική επίδραση για κάθε επιπλέον ώρα που παραμένουμε ξύπνιοι και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας», εξηγεί ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης δρ Ντάνιελ Κοέν.


Σύμφωνα με τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας των ΗΠΑ, οι ενήλικες χρειάζονται περίπου 7-9 ώρες ύπνου καθημερινά ώστε να διατηρούν την καλή τους υγεία. Η χρόνια έλλειψη ύπνου, αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο απόκτησης προβλημάτων, όπως π.χ. διαταραχές της μνήμης και αποδυναμωμένο ανοσοποιητικό σύστημα.


Ακόμη, η έλλειψη ύπνου έχει συχνά ως αποτέλεσμα την επιβράδυνση των αντανακλαστικών – πολλά τροχαία και άλλα ατυχήματα οφείλονται στον κουτσουρεμένο ύπνο, ο οποίος όπως όλα δείχνουν επηρεάζει επικίνδυνα την κρίση μας.


Προκειμένου να διαπιστώσουν πόσο αρνητική είναι η επίδραση της έλλειψης ύπνου, οι ερευνητές μελέτησαν τις λειτουργικές ικανότητες εννέα εθελοντών.


Ανακάλυψαν λοιπόν, ότι ενώ η οξεία έλλειψη ύπνου – το να παραμένει δηλαδή κάποιος ξύπνιος για περισσότερο από 24 συνεχόμενες ώρες – μπορούσε στις περισσότερες περιπτώσεις να αναπληρωθεί με μία μόνο νύχτα 10ωρου ύπνου, η απόδοση των ανθρώπων με χρόνια έλλειψη ύπνου (δηλ. όσων κοιμούνται λιγότερο από 7 ώρες την ημέρα για παρατεταμένο χρονικό διάστημα) φαινόταν να επιδεινώνεται όλο και περισσότερο κάθε επιπλέον ώρα που παρέμεναν ξύπνιοι.


Όπως εξηγούν χαρακτηριστικά οι ειδικοί στο επιστημονικό έντυπο «Science Translational Medicine», ακόμη και δύο ολόκληρες μέρες συνεχούς ύπνου δεν έδειξαν να μπορούν να αναπληρώσουν το τεράστιο κενό που δημιουργεί η χρόνια έλλειψη ύπνου.


Διαβάστε ακόμα:

Φάκελος: Βρείτε ξανά τον ύπνο σας

http://www.vita.gr/html/ent/027/ent.8027.asp


9 ερωτήσεις για την υπνοθεραπεία

http://www.vita.gr/html/ent/339/ent.2339.asp


Κάντε 8 λεπτά ύπνου να φαίνονται 8 ωρο!

http://www.vita.gr/html/ent/729/ent.9729.asp