Οι βαθιές αναπνοές και το άκουσμα απαλής, χαλαρωτικής μουσικής αποδεικνύονται το ίδιο αποτελεσματικά όσο και το μασάζ στην αντιμετώπιση του στρες, δηλώνουν τώρα αμερικανοί ερευνητές.


Έρευνα στην οποία συμμετείχαν 68 άτομα με συμπτώματα γενικευμένης αγχώδους διαταραχής, η οποία δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση «Depression and Anxiety», έδειξε μία μείωση των συμπτωμάτων κατά 50% στα άτομα που είχαν παρακολουθήσει 10 συνεδρίες μασάζ σε διάστημα 3 μηνών.


Ωστόσο, όπως έδειξε η ίδια έρευνα, εκείνοι που είχαν ακολουθήσει μια θεραπεία χαλάρωσης με ασκήσεις αναπνοής εμφάνισαν την ίδια βελτίωση όσων αφορά τα συμπτώματα του στρες.


Οι συμμετέχοντες στην έρευνα χωρίστηκαν σε 3 ομάδες. Η πρώτη ομάδα υποβλήθηκε σε θεραπεία μασάζ, ενώ οι άλλες δύο σε θεραπεία χαλάρωσης (βαθιές αναπνοές από ξαπλωτή στάση) και θερμοθεραπεία (περιοδική τοποθέτηση ζεστών επιθεμάτων σε χέρια και πόδια) αντίστοιχα. Και οι 3 θεραπείες διενεργήθηκαν σε χαλαρωτικό περιβάλλον με ευχάριστο φωτισμό και απαλή μουσική υπόκρουση.


Αμέσως μετά το πέρας των θεραπειών οι συμμετέχοντες και των 3 θεραπειών δήλωσαν ότι το άγχος τους είχε μειωθεί κατά 40%, ενώ μετά από 3 μήνες το ποσοστό αυτό ανέβηκε στο 50%.


Η επικεφαλής της έρευνας, δρ. Κάρεν Σέρμαν, από το «Group Health Centre for Health Studies» που εδρεύει στο Σιάτλ των ΗΠΑ, δήλωσε ότι «εντυπωσιαστήκαμε βλέποντας πόσο παρόμοια ήταν τα οφέλη από τη θερμοθεραπεία ή την απαλή χαλαρωτική μουσική με τα οφέλη από τη θεραπεία μασάζ».


«Αυτό μας αφήνει να υποθέσουμε ότι τα οφέλη από το μασάζ ίσως οφείλονται στο γεγονός ότι προκαλείται μία γενικότερη χαλάρωση του σώματος», προσέθεσε η ειδικός.


Ωστόσο, οι ειδικοί που εφαρμόζουν θεραπείες μασάζ τονίζουν ότι στόχος των θεραπειών τους δεν είναι μόνο χαλάρωση.


Όπως δηλώνει η Σούζαν Φίντλεϊ, εκπρόσωπος του Γενικού Συμβουλίου Θεραπειών Μασάζ: «Οι θεραπείες μασάζ έχουν επίσης ευεργετικά αποτελέσματα στη σωστή λειτουργία των μυών και των τενόντων».


«Ωστόσο, απελευθερώνοντας την τάση των μυών, π.χ. στον ώμο, το μασάζ μπορεί να περιορίσει και τον πόνο και να τονώσει ψυχολογικά και σωματικά το άτομο», κατέληξε.


Διαβάστε ακόμα:

Αναπνεύστε αργά, ρίξτε την πίεση!

http://www.vita.gr/html/ent/323/ent.6323.asp


Πόσο καλά αναπνέετε;

http://www.vita.gr/html/ent/221/ent.1221.asp


Aναπνεύστε καλύτερα

http://www.vita.gr/html/ent/397/ent.6397.asp