Σουηδοί ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της πόλης Λουντ διαπίστωσαν ότι τα τρόφιμα με αντιοξειδωτικά βελτιώνουν την υγεία και προσθέτουν χρόνια ζωής, αλλά ότι το πιο θετικό αποτέλεσμα επιτυγχάνεται από ποικιλία τροφίμων με αντιοξειδωτικά και όχι από μεγαδόσεις ενός συγκεκριμένου αντιοξειδωτικού. Η επικεφαλής της έρευνας, Inger Björck, καθηγήτρια Διατροφής στο προαναφερόμενο πανεπιστήμιο, είπε σχετικά ότι τα αποτελέσματα είναι πολύ θετικά, γιατί δείχνουν ότι η καλύτερη λύση «για πολλά χρόνια ζωής» είναι η πιο υγιεινή, δηλαδή η πρόσληψη χρήσιμων διατροφικών στοιχείων από ποικιλία τροφίμων και όχι η μονοφαγία. Ως συνιστώμενες πηγές αντιοξειδωτικών αναφέρει τα φρούτα και τα λαχανικά, τα οποία, όταν καταναλώνονται σε ποικιλία, προσφέρουν και αντιφλεγμονώδεις ουσίες, οι οποίες είναι, όπως φαίνεται, ζωτικής σημασίας τόσο για την υγεία όσο και για τη μακροημέρευση.


Στο πείραμα του Πανεπιστημίου, ως ενδεικτικό μενού αναφέρονται τα εξής μεταξύ είτε των φαγητών είτε των συνοδευτικών και των μπαχαρικών που κατανάλωναν όσοι μετείχαν στο πείραμα: Ψάρια και ειδικότερα σολομός, πρωτεΐνες σόγιας, μούρα, σταφύλια, αμύγδαλα, φρουτοσαλάτες, λαχανικά, ρύζι καστανό, ψωμί ολικής άλεσης, ξίδι και από τα μπαχαρικά κανέλα.


Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι με αυτή την ποικιλία πέτυχαν μεγαλύτερη βελτίωση σε σημαντικούς για τη μακροβιότητα δείκτες, από εκείνη που επιτυγχάνεται με μεμονωμένα αντιοξειδωτικά.