Σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο ειδικό έντυπο Psychological Science, τα νήπια που παίζουν με παιχνίδια διαφορετικού σχήματος, μαθαίνουν καινούριες λέξεις δύο φορές πιο γρήγορα από τα νήπια που παίζουν με παιχνίδια που μοιάζουν πολύ στο σχήμα τους.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Ιowa δούλεψαν συγκεκριμένα με 16 παιδιά, ηλικίας 18 μηνών, που στην αρχή της μελέτης ήξεραν την ονομασία περίπου 17 αντικειμένων και τα οποία χωρίστηκαν σε δύο ομάδες. Η μία ομάδα διδάχτηκε την ονομασία αντικειμένων, ενώ έπαιζε με παιχνίδια που ήταν σχεδόν όμοια, ενώ η άλλη ενώ έπαιζε με παιχνίδια που διέφεραν σημαντικά μεταξύ τους.

Ένα μήνα μετά την εκπαίδευσή τους, τα παιδιά που έπαιζαν με τα ανόμοια αντικείμενα, μάθαιναν κατά μέσο όρο 10 νέες λέξεις την εβδομάδα, σε σύγκριση με τις τέσσερις που μάθαιναν τα παιδιά της άλλης ομάδας. Η εκμάθηση τεσσάρων λέξεων την εβδομάδα είναι τυπικός ρυθμός εκμάθησης για τα παιδιά αυτής της ηλικίας, όταν δεν λαμβάνουν ειδική εκπαίδευση.

Χρειάζονται πάντως περισσότερες έρευνες για να διερευνηθεί ο λόγος που συμβαίνει αυτό, δηλαδή το γιατί όσα παιδιά παίζουν με διαφορετικά αντικείμενα μαθαίνουν νέες λέξεις γρηγορότερα.