Αν θεωρούμε τη σοκολάτα απαγορευμένη και την αποφεύγουμε, τότε το μόνο που θα πετύχουμε είναι η υπερκατανάλωση γλυκών τη στιγμή που οι άμυνές μας θα είναι πεσμένες και δεν θα έχουμε αυτοέλεγχο, εξηγούν οι ειδικοί. Η λύση που προτείνει η ομάδα των ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Tel Aviv είναι να τρώμε λίγο από το αγαπημένο μας γλυκό καθημερινά στο πρωινό μας. Υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι με αυτόν τον τρόπο θα καταφέρουμε ακόμη και να αδυνατίσουμε.

Οι ερευνητές χώρισαν τυχαία σε 2 ομάδες 193 κλινικά παχύσαρκους ενηλίκους χωρίς διαβήτη. Οι συμμετέχοντες και στις 2 ομάδες κατανάλωναν τροφές ίσης θερμιδικής αξίας (1.600 θερμίδες οι άνδρες και 1.400 οι γυναίκες) επί 32 εβδομάδες.

Ωστόσο, τα άτομα της πρώτης ομάδας ακολουθούσαν μια δίαιτα φτωχή σε υδατάνθρακες με ένα μικρό πρωινό των 300 θερμίδων, ενώ εκείνα της δεύτερης κατανάλωναν πρωινό 600 θερμίδων πλούσιο σε πρωτεΐνες και υδατάνθρακες που πάντα περιελάμβανε επιδόρπιο (π.χ. σοκολάτα).

Στο μέσο της έρευνας τα άτομα και στις 2 ομάδες είχαν χάσει κατά μέσο όρο 15 κιλά. Παρ’ όλα αυτά, στο δεύτερο μισό της μελέτης εκείνοι που κατανάλωναν το πλούσιο πρωινό με γλυκό έχασαν περίπου άλλα 7 κιλά, ενώ τα άτομα της πρώτης ομάδας ξαναπήραν περίπου 10 κιλά.

Συνολικά, όσοι έπαιρναν το σοκολατούχο πρωινό έχασαν κατά μέσο όρο 18 κιλά περισσότερο από εκείνους που κατανάλωναν το πρωινό των 300 θερμίδων.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι το πρωινό γεύμα παρέχει την ενέργεια για τις δραστηριότητες της ημέρας, βοηθά στη λειτουργία του εγκεφάλου και ενεργοποιεί τον μεταβολισμό του σώματος, γεγονός που είναι καθοριστικό για τον έλεγχο του βάρους και τη διατήρησή του. Επίσης, το πρωινό είναι το γεύμα που ρυθμίζει με τον καλύτερο τρόπο την ορμόνη γκρελίνη, η οποία σχετίζεται με την αύξηση της πείνας.

Ένα κομμάτι κέικ στο πρωινό μας, λοιπόν, δεν αποκλείεται να δώσει τη λύση για το πρόβλημα της παχυσαρκίας!

Δείτε επίσης: