Με έντονο πορτοκαλί χρώμα και γλυκιά γεύση, το καρότο αποτελεί μια θρεπτική βόμβα για τον οργανισμό. Ο Μάρτιος είναι μια καλή εποχή να το βάλουμε στο τραπέζι μας.


Τι μας προσφέρει: Το καρότο προέρχεται από το Αφγανιστάν, ενώ ήταν γνωστό και στην αρχαία Ελλάδα, αρχικά ως φαρμακευτικό φυτό και στη συνέχεια ως είδος διατροφής. Υπάρχουν διάφορες ποικιλίες καρότων (άσπρα, κίτρινα, κόκκινα, μοβ), αλλά εμείς γνωρίζουμε τα πορτοκαλί που κυριαρχούν στην Ευρώπη μετά τον 18ο αιώνα. Το καρότο αποτελεί την καλύτερη φυσική πηγή βιταμίνης Α, η οποία συνδέεται με την καλή όραση και την ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το καρότο είναι επίσης πλούσιο σε χλώριο και θείο, συμβάλλοντας έτσι στην καλή υγεία των οστών, στη σωστή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και στην ενίσχυση της κυκλοφορίας του αίματος. Ταυτόχρονα, περιέχει σημαντικές ποσότητες ασβεστίου, φωσφόρου και μαγνησίου, μέταλλα απαραίτητα για την υγεία των οστών και του νευρικού συστήματος. Τέλος, μας προσφέρει μικρές ποσότητες βιταμίνης Ε, η οποία συμβάλλει στην καλή υγεία του μυϊκού μας συστήματος και στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος.


Τεστ φρεσκάδας: Εχθροί του καρότου είναι η ζέστη, η οποία τα μαλακώνει, το κρύο που τα παγώνει, η υγρασία που τα βοηθάει να σαπίσουν και η ξηρή ατμόσφαιρα που τα αφυδατώνει.


Στην κουζίνα: Τρώγεται ωμό σκέτο, με λίγο ξίδι ή με τη συνοδεία κάποιου ντιπ με βάση το γιαούρτι, ενώ ταιριάζει πολύ σε διάφορες σαλάτες. Μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε σε σούπες, ως συστατικό σε σάλτσες ή γαρνιτούρα σε κρέας, κοτόπουλο και ψάρι. Το καρότο χρησιμοποιείται επίσης πολύ στην κινέζικη κουζίνα.


Στο ψυγείο: Ο καλύτερος τρόπος να διατηρήσουμε τα καρότα είναι στο ψυγείο για λίγες μέρες, μέσα σε διάφανη μεμβράνη. Αν είναι κομμένα θα πρέπει να καταναλωθούν όσο πιο άμεσα γίνεται.