Καλησπέρα, η μητέρα μου είναι 50 χρονών και τα τελευταία πέντε χρόνια την πιάνουν επιληπτικές κρίσης. Συνήθως μία φορά το χρόνο. Έχουμε πάει σε πολλούς γιατρούς αλλά δεν μπορούμε να βρούμε από τι προέρχεται, με αποτέλεσμα να της χορηγήσουν τα keppra και όταν δεν νιώθει καλά να πίνει ένα λεξοτανίλ, και μας είπαν όταν την πιάνει κρίση να μην κάνουμε τίποτα απλά να το αφήνουμε να περάσει, ούτε στο νοσοκομείο να μην πηγαίνουμε. Δεν είναι επικίνδυνο να πάθει κάτι έτσι; Να γυρίσει η γλώσσα της; Θα το έχει για πάντα; Έχει κάνει όλες τις σχετικές εξετάσεις, εγκεφαλογράφημα, επίπεδα κλπ. και ήταν όλες καλές. Μπορείτε να μου προτείνετε κάτι;
ευχαριστώ πολύ
Εύη

Αγαπητή Εύη,
όταν συμβεί μια γενικευμένη επιληπτική κρίση με σπασμούς, πρώτα από όλα εξασφαλίζουμε την προστασία του ασθενή από εξωτερικούς και εσωτερικούς παράγοντες. Λέγοντας εξωτερικούς παράγοντες εννοούμε τα πιθανά ατυχήματα από τραυματισμό του ατόμου λόγω πτώσης στο έδαφος ή από κρεβάτι, καρέκλα ή ακόμα και μπαλκόνι. Επομένως, αφήνουμε το φαινόμενο να εκτονωθεί αφού εξασφαλίσουμε ότι το άτομο δεν κινδυνεύει από πιθανές εστίες του περιβάλλοντος. Επίσης, τοποθετούμε το άτομο στο πλάι, ώστε να αποφύγουμε πιθανή εισρόφηση στους πνεύμονες υγρών που προέρχονται από το στομάχι. Γενικά να θυμάσαι ότι δεν «παλεύουμε» με τον ασθενή στην προσπάθεια να σταματήσουμε τους σπασμούς. Ούτε βέβαια έχει νόημα οποιαδήποτε προσπάθεια να «τραβήξουμε» τη γλώσσα για να μην την καταπιεί. Θα πρότεινα ωστόσο οποτεδήποτε συμβεί μια επιληπτική κρίση, να καλείται το ασθενοφόρο, γιατί κανείς δεν μπορεί να προβλέψει τη διάρκεια της, δεδομένου ότι μια επιληπτική κρίση μπορεί να καταστεί επικίνδυνη αν διαρκέσει αρκετά λεπτά (πάνω από 10-15).

Ακολουθήστε το στο Google News
Δείτε επίσης: