Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι κάνουν τις επιλογές τους εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, αλλά σύμφωνα με μια νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας υπάρχει ένας ακόμη παράγοντας που παίζει σημαντικό ρόλο. Πρόκειται για τη σειρά με την οποία εμφανίζονται οι επιλογές.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι συστηματικά προτιμούν τις επιλογές που τους εμφανίζονται πρώτες, επειδή είναι βαθιά ριζωμένη στη συνείδησή τους η πεποίθηση ότι το πρώτο είναι και καλύτερο. Σε μια σειρά πειραμάτων οι ερευνητές παρατήρησαν ότι όταν οι συμμετέχοντες έπρεπε να κάνουν γρήγορες επιλογές, προτιμούσαν συστηματικά τα πρόσωπα (π.χ. πωλητές, ομάδα ανθρώπων) ή τα αντικείμενα που έβλεπαν πρώτα συγκριτικά με παρόμοιες προσφορές οι οποίες όμως βρίσκονταν δεύτερες ή τρίτες στη σειρά με την οποία τους παρουσιάζονταν.

Οι ερευνητές εξηγούν ότι θεωρούμε τους πρώτους στη σειρά προνομιούχους, καθώς και ότι η εντύπωση που μας προκαλούν τα πρόσωπα ή τα αντικείμενα που μας παρουσιάζονται πρώτα είναι δυνατή και επηρεάζει συχνά ασυνείδητα τις επιλογές μας. Η ενδιαφέρουσα μελέτη με τίτλο «First is Best» δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «PLoS ONE».