Το ρόδι ή αλλιώς «Punica granatum» όπως είναι η βοτανολογική του ονομασία είναι καρπός φυλλοβόλου θάμνου ή δένδρου που μπορεί να φθάσει σε ύψος τα 6 μέτρα και είναι ανθεκτικό στη ζέστη, στην ξηρασία ενώ προσαρμόζεται εύκολα σε διαφορετικά εδάφη. Το όνομά του προέρχεται από τη γαλλική λέξη “pome granate” η οποία σημαίνει μήλο με σπόρους. Η ελληνική παράδοση θέλει τα ρόδια ως σύμβολο καλοτυχίας, γονιμότητας και αφθονίας.

Τι μας προσφέρουν

Τα ρόδια δεν θα πρέπει να λείπουν από τη διατροφή μας, καθώς είναι εξαιρετικά ωφέλιμα φρούτα. Είναι από τα λίγα που καταναλώνονται μαζί με το κουκούτσι δίνοντάς μας την ευκαιρία να επωφεληθούμε πλήρως από τη θρεπτική τους αξία. Ο καρπός ροδιού είναι ιδιαίτερα χαμηλός σε θερμίδες (80 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια). Είναι επίσης πλούσιος σε βιταμίνες C, Κ, φυλλικό οξύ σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, κάλιο και αντιοξειδωτικές ουσίες. Πληθώρα μελετών υποστηρίζουν ότι το ρόδι είναι ένα εξαιρετικά ισχυρό αντιοξειδωτικό τρόφιμο. Ένα μικρό ποτήρι χυμό ροδιού ξεπερνάει κατά πολύ την ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα σε μονάδες ORAC (μέθοδος που μετράει την αντιοξειδωτική δράση των τροφών). Η συγκέντρωσή του σε αντιοξειδωτικά και συγκεκριμένα σε πολυφαινόλες βρέθηκε ότι είναι πολύ υψηλότερη από αυτή του σταφυλιού, του πράσινου τσαγιού και του κόκκινου κρασιού. Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι αυτή η υψηλή περιεκτικότητα των ροδιών σε αντιοξειδωτικές ουσίες μας προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα, φλεγμονώδεις παθήσεις και από διάφορες μορφές καρκίνου. Τα ρόδια βοηθάνε επίσης στην μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης, είναι αντιμικροβιακά , αντιβακτηριδιακά και ανακουφίζουν από τα συμπτώματα πεπτικών διαταραχών. Έχουν στυπτικές ιδιότητες γι’ αυτό και βοηθούν σε περιπτώσεις διάρροιας. Επίσης, συμβάλουν στη γρήγορη ανάρρωση από το κοινό κρυολόγημα.

Τεστ φρεσκάδας

Υπάρχουν τρεις ποικιλίες ροδιού τα γλυκά, τα ημίγλυκα και τα ξινά ρόδια. Ανεξάρτητα όμως από αυτά που σας αρέσουν επιλέγετε τα βαριά ρόδια με γυαλιστερή και σφιχτή φλούδα. Βέβαια, ακόμα και αν η φλούδα τους συρρικνωθεί το εσωτερικό τους παραμένει αναλλοίωτο και μπορεί να καταναλωθεί.

Στην κουζίνα

Μπορείτε να τα καθαρίσετε και να καταναλώσετε τους καρπούς τους, να τα στύψετε και να πιείτε το γεμάτο βιταμίνες χυμό τους. Οι καρποί τους ταιριάζουν επίσης σε πράσινες σαλάτες, ενώ με το χυμό τους μπορείτε να φτιάξετε σιρόπι ροδιού (βράζετε 1 φλιτζάνι χυμό ροδιού με ½ φλιτζάνι μαύρη ζάχαρη ή μέλι μέχρι να δέσει) με το οποίο θα περιχύσετε το κέικ βανίλιας.

Στο ψυγείο

Τα ρόδια συντηρούνται για πολλές μέρες εκτός ψυγείου σε σκοτεινό μέρος. Αν όμως, σκοπεύετε να αργήσετε να τα καταναλώσετε, τότε βάλτε τα στο κάτω μέρος του ψυγείου όπου θα συντηρηθούν για αρκετούς μήνες.

Δείτε επίσης: